تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۸۴۵۷۱
طبق تحقیقات روزنامه آلمانی «بیلد»، این کشور نفربرهای زرهی را که در شرایط جنگی نامناسب بودند، به اوکراین عرضه کرد؛ نفربرهایی که به عنوان مقرون به صرفه‌ترین گزینه انتخاب اما در نهایت سه برابر قیمت بازار ارائه شدند.
۰
plusresetminus
رسانه آلمانی: نفربرهای ارسالی از آلمان به اوکراین به درد جنگ نمی‌خورند
به گزارش بلاغ به نقل از ایسنا، روزنامه آلمانی «بیلد» یادآوری می‌کند که در پایان ماه مه دولت آلمان از تحویل ۶۶ نفربر زرهی ای‌پی‌سی (APC) ساخت شرکت FFG این کشور به اوکراین خبر داد. این نفربرهای زرهی با وزن ۱۰ تُن در آمریکا ساخته شده و تحت لیسانس آمریکا در کشورهای مختلف جهان تولید می‌شود. تحویل این نفربرها در ماه اکتبر آغاز شد و در کل نیروهای مسلح اوکراین ۴۸ نفربر دریافت کردند.
این روزنامه آلمانی در ادامه می‌نویسد: طبق تحقیقاتی که انجام شد، این نفربرها برای خطوط مقدم جنگ اوکراین و به طور کلی شرایط جنگی کاملا نامناسب هستند. آنها بدنه نازکی دارند و از زره‌های ضدمین در برابر آتش، راکت و خمپاره بهره‌مند نیستند. هم‌چنین این نفربرها صرفا می‌توانند از سلاح‌های دستی محافظت کنند.
«جولیان روپکه» کارشناس مربوطه در روزنامه بیلد می‌گوید: وزارت دفاع آلمان این نوع نفربرها را به عنوان «مقرون به صرفه‌ترین راه‌حل که هم‌چنین دسترسی سریعی هم دارد» انتخاب کرد.
روزنامه بیلد اشاره می‌کند که وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که «اوکراین نیازی به محافظت از مین‌های پیشرفته ندارد» و در همان موقع یکی از مقامات اوکراینی در گفت‌وگو با این روزنامه آلمانی تصریح کرد «البته ما مایلیم نفربرهایی با چنین امکاناتی داشته باشیم اما طرف آلمانی آنها را برای ما ارسال نکرد.»
تحقیقات این روزنامه هم‌چنین فاش کرد که شرکت آلمانی FFG دستوری مبنی بر ارسال ۶۶ نفربر را به پیمانکار آمریکایی در امارات منتقل کرده است و در نتیجه تمام این نفربرهای زرهی در کارخانه‌ای در امارات مونتاژ شدند. از طرفی، این نفربرها در بازار جهانی حدود ۲۰۰ هزار یورو قیمت داشتند اما وزارت دفاع آلمان برای آنها ۶۰۰ هزار یورو پرداخت کرد.


بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳