مدیرکل انتقال خون مازندران:

کاهش شدیدی در ذخایر خونی داریم

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۸۴۵۴۴
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: طی دو هفته اخیر با سرد شدن هوا و کاهش مراجعه مردم، ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی سیر نزولی یافته است.
۰
plusresetminus
کاهش شدیدی در ذخایر خونی داریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از انتقال خون مازندران، عبداله محمدی‌فیروزجایی از کاهش شدید سطح ذخایر خون در همه گروه‌های خونی در استان خبر داد و گفت: طی دوهفته اخیر و سرد شدن هوا و کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون استان، ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی سیر نزولی یافته است و با ادامه این روند در روز‌های آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به گردشگر پذیری استان، وجود ۴۷ مرکز درمانی و بیمارستان و همچنین حدود ۱۴ هزار بیمار خاص، مصرف خون در استان زیاد است و ذخایر خون خیلی زود تنزل پیدا می‌کند.

محمدی فیروزجایی گفت: مراکز اهدای خون ساری، بابل و آمل در دو شیفت صبح و عصر و مراکز اهدای خون بهشهر، قائم شهر، تنکابن، نور، چالوس و رامسر از صبح تا بعد از ظهر فعال هستند.

این مسئول افزود:مرکز اهدای خون بابلسر روز‌های فرد هفته و مرکز گلوگاه روز‌های شنبه و چهارشنبه و مرکز جویبار نیز پنج شنبه‌ها صبح تا ظهر باز بوده و آماده خونگیری از داوطلبان هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای اهدای خون دعوت کرد و گفت: امیدواریم مثل همیشه و با حضور مردم نوعدوست سراسر استان بتوانیم پیش از شروع ماه مبارک رمضان، ذخایر خون و فرآورده‌های خونی را در مازندران به وضعیت مطلوب برسانیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳