تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۴۸۴۴۵۰
وزیر ارتباطات از اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند.
۰
plusresetminus
۴۰ میلیون ایرانی از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ عیسی زارع‌پور در حاشیه بازدید از اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها در شهر آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع اجرای طرح توسعه فیبر نوری در برخی کلان شهرها اظهار کرد: با حضور در مازندران این طرح در سه شهر آمل، بابل و ساری این استان اجرایی شروع شده است.

وی از اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها خبر داد و افزود: این طرح به عنوان زیرساخت شبکه ارتباطاتی است و برای چند دهه آینده کشور و سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: توسعه شبکه فیبر نوری به شکل ریشه‌ای مشکلات مربوط به سرعت‌دهی اینترنت را در کشور برطرف می‌کند و تا هفته دولت سال آینده و یا در نهایت پایان سال طرح فیبر نوری در کل مازندران اجرایی می‌شود.

زارع‌پور با بیان اینکه اطلاعات با اعلام بر اینکه هم‌اکنون مشترکان خانگی و کسب‌وکارهای شهرهایی که از خدمات فیبر نوری بهره‌مند هستند، بیان کرد: می‌توانند تا سرعت ۱۰۰۰ مگابایت برثانیه را داشته باشند، اکنون سرعت اینترنت در کشور ۱۰ مگابایت برثانیه است.

وی از نامناسب بودن کارنامه ارتباطات ثابت در کشور ابراز ناراحتی کرد و ادامه داد: کاری که امروز شروع شده باید ۱۰ سال قبل شروع می‌شد، وظیفه این وزارتخانه فراهم کردن زیرساخت‌هایی برای بهره‌مندی از شرایط مطلوب ارتباطی در کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند، این کار بزرگی هست که با تلاش شبانه‌روزی جوانان متخصص و نخبه اتفاق افتاد و وزارت ارتباطات نیز حمایت‌های بی‌سابقه‌ای را انجام داده است.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳