از سوی کانون هماهنگی شورای اسلامی کار؛

هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران اعلام شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۴۸۴۴۰۰
نایب ‌رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران، هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران را ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.
۰
plusresetminus
هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران اعلام شد
به گزارش بلاغ به نقل از ایرنا؟ «محسن باقری» در نشست خبری دستمزد اظهار کرد: معتقدیم که دستمزد با تورم رابطه معناداری ندارد ولی عده‌ای تلاش می‌کنند افزایش دستمزد کارگران را تورم‌زا نشان بدهند. در حالی که افزایش نرخ ارز و دلار باعث دامن زدن به تورم می‌شود. اگر منطقی تصمیم‌گیری شود می‌بینیم در این اوضاع اقتصادی باید حداقل مزد بیشتر شود تا قدرت خرید کارگران افزایش یابد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه با ایجاد بازارهای دلالی و واسطه‌گری، بسیاری از مشاغل و صنایع بیکار شده و به سمت مشاغل خدماتی سوق یافته است. در حال حاضر تعداد نیروهای خدماتی بیشتر شده و به لحاظ کارگاهی ۷۰  درصد کارگاه‌های کشور را تشکیل می‌دهند ولی نرخ رشدشان در بین کارگران کشور کمتر از یک و شش دهم درصد است. 
 
نایب‌ رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران درباره رقم سبد معیشت خانوارهای کارگری گفت: سال گذشته رقم ماهانه هزینه سبد معیشت خانوار کارگری را ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان استخراج کردیم ولی چون در جلسات کمیته مزد به نتیجه نرسید اولین بار بود که کمیته دستمزد مصوبه‌ای در مورد رقم سبد معیشت نداشت.
 
باقری افزود: با این حال مجموع دریافتی کارگر با اولاد به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. در حال حاضر و بر اساس تورم اعلامی مرکز آمار و بانک مرکزی، هزینه ماهانه سبد معیشت خانوار ۳.۳ نفری تا پایان آذرماه را ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان استخراج کردیم.
 
او درباره برگزاری جلسات دستمزد شورای عالی کار گفت: امیدواریم که جلسات تعیین مزد شورای عالی کار به بعد از انتخابات مجلس یا سال آینده موکول نشود و در سایه وحدت و آرامش به دور از تنش با درنظر گرفتن هزینه‌های واقعی زندگی کارگران، دستمزدی واقعی و در شأن این قشر زحمتکش تعیین و تصویب شود.
 
به گفته نایب ‌رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران، بزرگ‌ترین ایرادی که در شورای عالی کار، وزارت مسکن در حوزه منطقه‌ای شدن حق مسکن گرفت؛ این بود که خود وزارتخانه هنوز نتوانسته مسکن را از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷