تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۸۴۲۳۳
شورای پول و اعتبار با درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص افزایش سقف اعتبارات دو شرکت ایران خودرو و سایپا به ۱۵ هزار میلیارد تومان حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ موافقت کرد.
۰
plusresetminus
خط اعتباری ۱۵ هزار میلیاردی برای خودروسازان!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» به نقل از ایرنا، مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی درخصوص صورتجلسه یک هزار و سیصد و هفتاد و شش شورای پول و اعتبار، موضوع اعتبارات به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا را طبق مقررات به بانک‌ها ابلاغ کرد.

در این مصوبه، شورای پول و اعتبار مقرر کرد سقف اعتباری و تعهدات بانکی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به ترتیب به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و ۵۰ هزار میلیارد ریال بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های احتیاطی و نظارتی حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ افزایش یابد.

در این نامه عنوان شده است، قبل از اعطای تسهیلات ‌ایجاد تعهدات برای شرکت‌های یاد شده به منظور کنترل سقف در نظر گرفته شده مراتب به این مدیریت کل ‌تاییده لازم اخذ شود.
گفتنی است خودروسازان داخلی سال‌ها است منابع کشور را با عناوین مختلف و به آسان‌ترین شکل ممکن تصاحب کرده ‌اما همچنان محصولاتی بسیار بی‌کیفیت روانه بازار کرده‌اند.

متأسفانه به علت بزرگ شدن این صنایع و درگیر شدن برخی نمایندگان و سیاسیون با این حوزه طی دهه‌های گذشته، این صنعت توانسته است جای پای خود را در اقتصاد کشور محکم کند و بیش از شایستگی خود، امتیازاتی به دست آورد که از انرژی، موارد اولیه و ارز واردات ارزان تا انواع تسهیلات بسیار کلان را شامل می‌شود.

حتی وقتی بحث واردات برای تنظیم بازار مطرح شده، باز هم این خودروسازان بوده‌اند که در صف اول دریافت امتیاز واردات قرار گرفته‌اند که رد پای آن در مجوزهای اخیر واردات خودروهای بنزینی و برقی پیداست و متأسفانه وزیر صمت نیز در مدتی که روی کار آمده، بیش از آنکه از حقوق مردم دفاع کند، از منافع خودروسازان حمایت کرده است.

انتهای خبر/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳