نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد:

نامه به رئیس جمهور برای حل مشکلات کشاورزان مازندرانی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۸۴۰۹۳
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در سه هفته گذشته به حوزه کشاورزی، اقدامات آب منطقه‌ای و منابع طبیعی گلایه‌هایی داشتیم، طبق آخرين جلسه بنا شد کارگروهی ظرف مدت دو هفته در حوزه معاونت عمران استانداری تشکیل و این مسئله پیگیری شود و قرار است به رئیس جمهور نامه زده شود.
۰
plusresetminus
نامه به رئیس جمهور برای حل مشکلات کشاورزان مازندرانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعداز ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران که با موضوع نقش امامان جمعه و مسئولان در تحقق شعار سال و زمینه‌سازی مشارکت حداکثری در انتخابات در ساری برگزار شد، ضمن تبریک مناسبت‌های پیش رو و تسلیت سالروز شهادت امام هفتم، اظهار کرد: اینکه ۲۳ هزار نفر در مازندران در ۳۳۲ مسجد معتکف شدند و اکثر آنها دهه هشتادی بودند جای تقدیر از دست‌اندرکاران مساجد دارد.

وی خواستار برگزاری یک جلسه با امور مساجد با حضور استاندار شد و افزود: موضوع گردهمایی جاری "نقش امامان جمعه و مسئولان در تحقق شعار سال و زمینه‌سازی مشارکت حداکثری در انتخابات" است که بنده آن را از منظر حلقه‌های واسط و میانی مورد بررسی قرار می‌دهم.

امام جمعه ساری افزود: حلقه‌های میانی بهترین راه رفع مشکلات هستند و اگر این دو شبکه اصلی در کشور یکی مردمی و دیگری حکمرانی حکومت و دولت، به هم وصل باشند خیلی می‌توانند کار انجام دهند، مهمترین کار آنها این است که اراده مردمی را در کانون مدیریت کشور شکل داده و مطالبات مردم و اهداف حکومت را بیان کنند.

محمدی لائینی با اشاره به دو حلقه واسط، ادامه داد: یکی ائمه جمعه هستند که از اینطرف به حکومت و ولایت و از آن طرف به بدنه و توده‌های اجتماعی مردم متصل بوده و بهترین نقش را برای رسیدن پیام مردم به حکومت و دولت و پیام دولت به مردم، جهاد تبیین و همچنین مطالباتی که مردم در جهت تحقق شعار سال دارند و برای شور و شعف و فضای گرم انتخاباتی نقش دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دومین حلقه میانی و واسط؛ بخش خصوصی است البته بخش خصوصی که به تعبیر رهبرمان مسئولیت‌پذیر باشند از یک طرف مردمی هستند و از طرف دیگر هم با حکومت و دستگاه‌های اجرایی در ارتباط هستند و بسیاری از مسائلی که دولت به آنها نمی‌رسد اگر به آنان واگذار شود می‌تواند موثر باشد.

امام جمعه ساری یادآور شد: مقام معظم رهبری سه شنبه گذشته در جمع فعالان اقتصادی روی بخش خصوصی تکیه کردند و آن را در کنار حمایت از کسب و کار دو زمینه لازم برای بهبود اوضاع و پیشرفت کشور دانستند و تلاش و پیشرفت بخش خصوصی باوجود چنین موانعی انسان را امیدوار می‌کند و قادر است ایران را به رشد مطلوب برنامه پنج ساله هفتم یعنی رشد ۸ درصدی برساند، البته فرمودند که بخش خصوصی باید مسئولیت‌پذیر باشد.

وی اعلام کرد: البته برای تاخیر انجام پروژه‌ها به بخش خصوصی اعتبار می‌دهیم که آنها هم خوششان می آید  همچون بحث پروژه میدان بار یا زباله‌سوز ساری، در صورتی که باید به کسانی که در زمان موعد و قبل از آن پروژه را تکمیل کردند مشوق‌هایی دهیم.

محمدی لائینی خطاب به جمع حاضر عنوان کرد: در سه هفته گذشته به حوزه کشاورزی، اقدامات آب منطقه ای و منابع طبیعی گلایه‌هایی داشتیم، طبق آخرين جلسه بنا شد کارگروهی ظرف مدت دو هفته در حوزه معاونت عمران استانداری مازندران تشکیل و این مسئله پیگیری شود، گرچه ما بنا داریم به شخص رئیس جمهور مستقیما نامه بزنیم این مشکل، مشکل بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: کشاورزان اخیرا گلایه دارند که آب منطقه‌ا‌ی از کشاورزان یا مالکان حریم رودخانه طلب اجاره کرده است یعنی خودش شده مالک، می‌خواهند پولی دریافت کنند که درست نیست و این کارگروه باید هر چه زودتر برگزار شود.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: در سفرمان به قم حدود یک ماه قبل با گلایه مدیران تبلیغی که تابستان در سواحل اقدامات خوبی داشتند مواجه شدیم که دو ماه بدون اینکه دستمزدی دریافت کنند کار کردند، در این راستا از معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار درخواست کردیم از محل اعتبار برایشان چیزی درنظر گرفته شود حیف است که اینجور رفتار شود گرچه انگیزه آنها خیلی بیشتر از این مسائل است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷