سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد:

اجرای طرح توسعه عمران شهرها

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۸۴۰۹۱
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: برای ارتقای بهره‌وری و رفع مشکل حرائم واحدهای تولیدی، افزایش تراکم جایگزین گسترش بناها در سطح شود.
۰
plusresetminus
اجرای طرح توسعه عمران شهرها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، احمد توکلی صبح امروز در جلسه بررسی حرائم واحدهای تولیدی و دامی با تبریک ایام الله دهه فجر، خدمت خالصانه به مردم را تکلیف مدیران دانست که از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: صدور مجوز برای راه‌اندازی واحد تولیدی در بازه زمانی کوتاه از فرامین رهبر معظم انقلاب است و برای رفع مشکلات صدور مجوز، مدیران تلاش کنند.

وی با بیان اینکه درگاه ملی برای صدور مجوز باید به درستی در اختیار کاربران قرار بگیرد و زمانبر بودن مجوزات مورد گلایه مراجعه کنندگان است، افزود: برای مردم نیز شفاف جا بیافتد که هر طرحی بدلیل وجود برخی معاذیر قانونی در هر مکانی قابلیت اجرایی ندارد و بر اساس نیاز و امکانسنجی قابلیت اجرا دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه مسائل حرائم باید در مازندران حل بشود و رفتار سرمایه گذاری در یک نقطه نباید نافی مالکیت بقیه افراد در محدوده اجرای طرح باشد، یادآورشد: در تهیه طرح دقت لازم صورت پذیرد تا حرائم به درستی مطالعه بشود تا در زمان اجرای و راه‌ندازی واحدهای تولیدی و اقتصادی، مالک و اهالی دچار مشکل نشوند.

توکلی از قابلیت چندین روستای پرجمعیت مازندران برای شهر شدن خبر داد و تصریح کرد: در مطالعات شهر شدن مناطق روستایی حداقل میزان حرائم را برای واحدها در نظر گرفته شود و دامداری های قدیمی که در حریم مطالعات شهرهای جدید قرار می‌گیرند، حرائم جدیدی برای آنها لحاظ نشود.

وی با بیان اینکه به جای گسترش بناهای واحدهای تولیدی در سطح افزایش تراکم افزایش یابد، خاطرنشان کرد: این موضوع برای مصوب شدن در کارگروه توسعه زیربنایی مطرح خواهد شد تا پس از تصویب و تائید، قابلیت اجرایی به صورت قانونی پیدا کند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران توجه به رعایت موازین بهداشتی واحدها در کنار توجه به حرائم را مهم دانست و گفت: اگر به موضوع بهداشت واحدهای تولیدی و اقتصادی به صورت فنی و با فناوری روز توجه بشود، در توسعه مسکونی و طرح توسعه عمران شهرها مشکل نخواهیم داشت‌.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳