رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران:

نرخ بیکاری مازندران به ۵.۱ درصد رسید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۸۴۰۸۷
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به ۵.۱ کاهش یافته است.
۰
plusresetminus
نرخ بیکاری مازندران به ۵.۱ درصد رسید
به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، فرج‌الله فتح‌الله‌پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران به تشریح دستاوردهای نظام مقدس اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به افزایش شمار پزشک در استان گفت: تعداد پزشکان از ۴۰۶ نفر به بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با عنوان که شاخص پزشک عمومی نسبت به هزار نفر جمعیت در قبل از انقلاب دو دهم درصد بود و اکنون به ۱.۲۶ درصد افزایش یافته است، افزود: شمار دانشجویان نیز از دو هزار و ۵۹۷ نفر به بیش از ۱۶۱ هزار نفر رسیده است.

فتح‌الله‌پور با بیان اینکه اوایل انقلاب ۲۱ بیمارستان در استان وجود داشت و اکنون ۴۹ بیمارستان در استان خدمات‌رسانی می‌کند، اظهار کرد: طول راه‌های استان از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ابتدای انقلاب به بیش از ۱۰ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران ادامه داد: تولید محصولات باغی نیز ۱۱۲ از هزار تن به بیش از ۲.۵ میلیون تن وتولید محصولات زراعی از ۸۰۷ هزار تن به دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان این که در هیچ روستایی در قبل از انقلاب طرح هادی وجود نداشت، گفت: اکنون بیش از هزار و ۲۹۶ روستا این طرح اجرا شده است.

وی وجود ۲۷۰ مرکز بهداشتی درمانی را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی استان نیز از ۲۵ واحد به ۱۱۹ واحد رسیده است و تعداد سالن‌های ورزشی روباز از ۴۸ واحد به ۳۵۸ مکان و تعداد سالن‌های ورزشی سرپوشیده نیز به بیش از دو هزار و ۴۰۰ سالن افزایش یافته است.

فتح‌الله‌پور افزود: ۱۳ پست انتقال برق در اوایل انقلاب به ۳۲ پست انتقال برق در حال حاضر رسیده است و اوایل انقلاب تنها ۴ شهر گازرسانی شده بود و در حال حاضر تمامی ۶۴ شهر استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و تعداد مشترکان گاز از ۹ هزار ۳۰۰ مشترک به به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک رسیده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب دو فرودگاه در سطح استان وجود داشت و در حال حاضر سه فرودگاه در سطح استان مازندران خدمات‌رسانی می‌کند و فقط یک بندر در استان وجود داشت که اکنون به سه بندر رسیده و بندر امیرآباد دارای هفت و نیم میلیون تومان ظرفیت اسمی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران نرخ بیکاری استان را در قبل از انقلاب ۳۶ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی که نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به ۵.۱ کاهش یافته است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳