مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد:

خروج تمام کالاهای متروکه از بندر امیرآباد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۴۸۴۰۷۶
مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: تمام کالاهای متروکه با همکاری مراجع قضایی تعیین‌تکلیف و از بندر امیرآباد خارج شد.
۰
plusresetminus
خروج تمام کالاهای متروکه از بندر امیرآباد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از بندر امیرآباد، محمدعلی موسی‌پور در حاشیه نهمین جلسه ارکان تشریفات ترخیص کالا در بندر امیرآباد با اشاره به سفر خردادماه رئیس قوه قضاییه به بندر امیرآباد در راستای تسهیل در ورود و خروج کالاها، اظهار کرد: با اقدامات موثر انجام گرفته و حمایت و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر تمامی کالاهای متروکه پس از تعیین تکلیف از طرف صاحبان کالا و یا سازمان اموال تملیکی، از بندر امیرآباد خارج شده است.

موسی‌پور یکی از معضلات بنادر را رسوب کالاها برشمرد و توضیح داد: در بندر امیراباد برخی کالاها به دلایل مختلف دچار ماندگاری و رسوب طولانی مدت شده بود که با همکاری مراجع قضایی، گمرک و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تعیین‌تکلیف و از بندر امیرآباد خارج شد.

این مسئول با بیان اینکه تمامی کالاهای رسوبی و سنواتی که در بندر امیرآباد وجود داشت با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط شامل گمرک و سازمان اموال تملیکی از بندر خارج شده است و در حال حاضر هیچ کالای متروکه‌ای در بندر وجود ندارد افزود: با تدوین سازوکارهایی از سوی دادستان شهرستان بهشهر و نهادهای ذی‌ربط، مقرر شده است که پیگیری‌های لازم جهت تسهیل ورود و خروج کالا انجام شود تا دیگر رسوب کالا به سمت و و سوی متروکه شدن نرود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد بنادر را محل عبور کالا دانست و افزود: نباید از این محل به عنوان انبار طولانی مدت کالا استفاده شود. چراکه یکی از رسالت‌های بنادر ارائه خدمات بندری با کیفیت و سرعت مناسب به ذینفعان است که در این مولفه‌ها بندر امیرآباد از بنادر پیشتاز کشور محسوب می‌شود.

موسی‌پور گفت: وجود کالاهای رسوبی از سنوات قبل امکان ارائه خدمات مطلوب به مشتریان با مشکل مواجه کرده بود که با خارج سازی آنها، شرایط برای خدمات رسانی سریع و ایمن به مشتریان و صاحبان کالا فراهم و همچنین میزان بهره‌وری از زیرساخت‌های بندری نیز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی دریافت مجوزها و مواردی نظیر تامین ارز و ثبت سفارش را از دلایل اصلی رسوب کالا و طولانی بودن انتظار در بنادر توصیف کرد و افزود: باید با هماهنگی و برنامه ریزی مناسب توسط همه دستگاه‌های ذیربط زمان ترخیص کالا به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر گفت: سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی همواره بر تسهیل فرایندها و کاهش هزینه‌ها در جهت خروج سریع کالا از بنادر دلالت دارد و دلیل رسوب کالاها از سال‌های گذشته نیز به هیچ عنوان ناشی از عملکرد بنادر نبوده که امیدواریم با همراهی همه نهادهای متولی و تسهیل در قوانین و مقررات روند خروج کالا از بنادر با سرعت بیشتری انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر نیز با اشاره به نظارت دستگاه قضایی در رابطه با خروج کالاها به ویژه کالاهای اساسی، گفت: نظارت بر فرایند خروج کالا به صورت مستمر انجام می‌شود تا از بروز مشکلات احتمالی در زمینه تأمین کالای اساسی در کشور پیشگیری شود.

ابوالقاسم کیانی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان همواره در چارچوب قوانین و مقررات، رفع موانع فعالیت‌های اقتصادی را مورد توجه قرار می‌دهد افزود: در زمینه تکمیل زنجیره ارزش و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در بندر امیرآباد ایجاد شده است چنانچه اختلاف و یا موضوعاتی بروز کند که روند ترخیص و خروج کالاها را با مشکل مواجه کند، با پیگیری و مداخله دستگاه قضایی در سریعترین زمان ممکن و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد تا در چرخه تولید و سلامت غذایی جامعه و استان خللی وارد نشود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳