مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان:

نانوایی‌ها محدودیتی برای دریافت آرد ندارند

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۴۸۴۰۴۳
مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: نزدیک به ۶۰ درصد نانوایان کشور افزایش سهمیه آرد داشته‌اند و سهمیه ۱۰ درصد نیز ثابت بوده و ۳۰ درصد با کاهش سهمیه مواجه شده‌اند.
۰
plusresetminus
نانوایی‌ها محدودیتی برای دریافت آرد ندارند
به گزارش بلاغ به نقل از صداوسیما؛ محمدرسول نظافتی  درباره تغییرات سهمیه آرد نانوایان اظهارداشت: در حال حاضر هیچ محدودیتی از سوی طرح هوشمندسازی در عرضه نان ایجاد نشده و مردم می‌توانند در چهارچوب نیاز‌های روزانه خود، از نانوایی‌ها خرید داشته باشند و نانوایی‌ها هم هیچ محدودیتی در دریافت سهمیه آرد یا کمک هزینه در ازای پاسخ به تقاضای نان مردم ندارند.

نظافتی افزود: ۲۱ ماه از استقرار دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در سراسر کشور و حدود ۱۰ ماه است که از تغییر نظام تخصیص سهمیه آرد یارانه‌ای به واحد‌های خبازی می‌گذرد. در این ۱۰ ماه فرآیند‌هایی را داشتیم که به اطلاع مردم و نانوایان رسید. در موضوع نیاز‌های پرحجم نان، زیرساخت فراهم شده و می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند و هر میزانی که مد نظر دارند را ثبت کنند و از منوی خرید کسب و کار‌ها، خرید خود را انجام دهند. وقتی می‌گوییم محدودیتی وجود ندارد به همین شکل است.

وی افزود: زیرساختی شکل گرفته که فرد حتی قبل از انجام فرآیند ثبت‌نام، بتواند از منوی کسب و کار خرید خود را انجام دهد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. کارنامه نانوایان پس از بازه‌های ۱۰ روزه، ارائه می‌شود و نانوایان می‌توانند جزئیات را ببینند.

مدیر اجرائی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در مورد کاهش سهمیه برخی نانوایان گفت: موضوع تخصیص سهمیه آرد به صورت هوشمند اتفاق می‌افتد. نظرات مردم، سوابق بازرسی و عملکردی نانوا و نظرات میدانی کارگروه‌های آرد و نان در میزان تخصیص سهمیه نانوایان مؤثر است. در سامانه، عمده دلایل کاهش سهمیه مشخص شده اما دلیل قطعی به دلیل تعدد دلایل وجود ندارد.

نظافتی افزود: حدود ۷۰ درصد واحد‌های نانوایی یا افزایش پیدا کرده یا ثابت مانده است و نزدیک به ۶۰ درصد افراد شاهد افزایش سهمیه بوده‌اند. نزدیک به ۳۰ درصد هم دچار کاهش سهمیه شده‌اند. پنج درصد واحد‌های خبازی ما در کشور در گروه واحد‌های پر ریسک قرار می‌گیرند. یعنی اگر تخلف واحد نانوایی مستمر باشد شاهد کاهش سهمیه و افت رتبه اعتباری خواهند بود.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴