تاریخ انتشاريکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
کد مطلب : ۴۸۴۰۱۰
اعتکاف خاطرات تلخ و شیرین فراوانی دارد که گاه به چشم نمی‌آید اما برای همیشه ماندگار خواهد بود. تلخی آن به دلایل متعددی است که گاه اشک آدم را درمی‌آورد؛ مثل آن صحنه‌ای که در ورودی مسجد امام صادق(ع) در قم دیدم که دختر پانزده ساله‌ای از نام نویسی جا مانده بود. پس از چهار ساعت انتظار و ‌گریه در آن هوای سرد، چاره‌ای جز بازگشت به خانه را نداشت.
۰
plusresetminus
اوج زیبایی‌ها در اعتکاف
به گزارش پایپاه خبری تحلیلی بلاغ؛ خاطره تلخ‌، پذیرش سیل مشتاقان درشرایط عدم آمادگی بسیاری از مساجد به دلیل نداشتن زیرساخت‌های لازم‌، همراه نبودن هیئت امنا و گاه امام جماعت، عدم برخورداری مسجد از سرویس بهداشتی کافی و یا نامناسب بودن مکان مسجد در کوچه‌های تنگ و باریک‌، ایمن نبودن تأسیسات مسجد و رخ دادن برخی حوادث مثل گاز گرفتگی و... است. 
 
این گفتار تلخ است که گفته شود برخی از مشتاقان اعتکاف به دلیل اینکه فضای مسجد ایجاب نمی‌کند و مؤمنان از نماز جماعت محروم می‌مانند، از انجام این سنت حسنه جا بمانند. اعتکاف عنصر مهم خودسازی و تمدن‌سازی است، شعار نیست، بلکه شعور است. فردسازی است و جامعه را به سوی معنویت سوق می‌دهد و باید بیش از این به آن بها داد.
 
حضور دهه هشتادی‌ها در اعتکاف امسال بیش از گذشته‌ خودنمایی می‌کند که از جلوه‌های زیبا و شیرین این سنت الهی و معنوی است. 
 
امسال مساجد گوشه و کنار شهرهای دور و نزدیک میزبان صدها هزار جوان و مردم متدین، مؤمن و متین بود که با تعبد و شب زنده‌داری، عبودیت و مناجات رزق و روزی مردم جامعه را از درگاه ایزد متعال آرزو می‌کردند. 
 
حضور طلاب چهل کشور جهان در میان معتکفان یکی از مساجد کشور، شکوه این این سنت حسنه را دو چندان کرده بود.  
 
اعتکاف فرصت مناسبی برای ترویج ارزش‌ها و نهادینه کردن آن در جامعه است. باید برگ‌های زرین زندگی بسیاری از شهدای امنیت، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم را در روزهای اعتکاف جست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴