مدیر توسعه وقف بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی:

موقوفات رضوی شمال کشور ۶۰ میلیون مترمربع است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
کد مطلب : ۴۸۳۹۴۲
مدیر توسعه وقف بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: وقف مشارکتی، فرصتی برای بهرمندی همه ارادتمندان به برخورداری از وقف رضوی است.
۰
plusresetminus
موقوفات رضوی شمال کشور ۶۰ میلیون مترمربع است
حجت‌الاسلام عبدالرضا اصغری در حاشیه سفر به مازندران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«بلاغ» اظهار کرد: شمال کشور از جمله مناطقی است که آستان قدس رضوی موقوفات بسیار زیادی را دارد که نشان‌دهنده عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع) به‌خصوص امام رضا(ع) است.
 
وی افزود: مساحت موقوفات استان‌های شمالی کشور به بیش‌ از ۶۰ میلیون مترمربع می‌شود که آستان قدس رضوی در استان مازندران دارای بیش‌ از ۲ هزار هکتار، گلستان چهار هزار و ۲۰۰ هکتار و گیلان بیش‌ از ۲۰۰ هکتار اراضی وقفی را دارد.
 
مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی بیان کرد: از جمله موقوفات قدیمی که دومین وقف‌نامه آستان قدس رضوی در شمال کشور است، موقوفه سید جلال‌الدین ابن سید لطیف‌شاه حسینی با قدمتی بیش‌ از ۵۰۰ سال، مربوط به سال ۹۵۰ قمری است.
 
این مسئول اشاره کرد: به طور کلی، وقف به پنج دسته تقسیم می‌شود که وقف اموال غیرمنقول، مشارکتی، سهام، حقوق مالکیت معنوی و سپرده بانکی نام دارد، رویکردهای وقفی آستان قدس رضوی به سلامت، فرهنگی،اجتماعی،عمرانی حرم مطهر، خدماتی حرم مطهر و علم و فن‌آوری تقسیم کرد.
 
وی در پایان  تصریح کرد: با توجه به مراجعه آحادی از ملت به دفتر تولیت آستان قدس رضوی و ضمن اخذ مجوز از مراجع عظام تقلید، میسر گردید تا از طریق وقفه مشارکتی، فرصتی برای بهرمندی همه ارادتمندان به برخورداری از وقف رضوی برسند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷