نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضور مسئولان در نماز جمعه بسیار کم‌رنگ است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۴۸۳۷۹۸
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه چند مسئول، همسایه مسجد هستند گفت: حضور مسئولان در نماز جمعه بسیار کم‌رنگ است.
۰
plusresetminus
حضور مسئولان در نماز جمعه بسیار کم‌رنگ است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در جلسه شورای عالی امور مساجد مازندران، اظهار کرد: ماه مبارک رجب و اعیاد این ماه گرامی باد، هم سعی کنیم در این ماه استغفار، نماز شب، روزه و التماس دعا داشته باشیم، دیروز مقام معظم رهبری در رابطه با استغفار در ماه مبارک رجب تاکید داشتند.

وی افزود: تشکر می‌کنم از کسانی که خدا توفیق داده به یک شکلی به خانه‌اش خدمت کنند، اینکه از فعالان مسجدی یا یکی از اعضای هیئت امنا، خادم مسجد، فرمانده پایگاه، عضو پایگاه بسیج مسجد و خادم امور مسجد شوند، واقف یا خیر باشند، عنایت خداست پس باید این نوکری خود را خوب انجام داد.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: محور مسجد امام جماعت است، ما در رابطه با امام جماعت مشکل داریم، یکی کمبود امام جماعت است، کل ایران حدود ۸۰هزار مسجد دارد که یک سوم آن امام جماعت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مشکل دیگر توزیع نادرست امام جماعت است، عنوان کرد: مثلا در بخش چهاردانگه ۹۰ روستا پنج امام جماعت دارد در شهر ساری ۱۰۵ مسجد داریم که ۹۰ امام جماعت دارد.

امام جمعه ساری با اشاره به کم کیفیت بودن بعضی از امام جماعات، گفت: برخی
سواد، حوصله، وقت و فرصت، بیان، روابط عمومی و مدیریت لازم را ندارند، برخی از مسجدها نیز ضعف‌های زیادی از نظر ساختاری دارند، بعضی‌ها ساختمان مسجد جاذبه چندانی ندارد، بعضی‌ها پشتوانه مالی پایدار ندارند، پس خود مساجد هم متفاوت هستند، اکثرا خانه عالم ندارند، بسیاری از هیئات امنا تک رای، ناهماهنگ و غیره هستند، مدیریت اینها با اداره کل اوقاف است اما به جای اینکه کار خود را درست انجام بدهد گلایه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: معلوم نیست امام جماعت و هیئت امنا با این موقوفات چه کاری می‌کند، اوقاف و سازمان تبلیغات چه کار می‌کند؟ هر کسی باید کار خود را درست انجام بدهد.

محمدی لائینی با اعلام اینکه مشکل ما این است که مسئولان ما مسائل فرهنگی و معنوی را دست کم می‌گیرند، گفت: یا به این دلیل است که سرگرمی‌هایشان به مسائل اجرایی بسیار زیاد است یا به خاطر اینکه نگاه و تفکر دوم و سومشان مسائل فرهنگی است نه اولویت.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: تا ما خودمان را تغییر ندهیم خدا هم شرایط را تغییر نمی‌دهد وقتی با خانه خدا و خدا اینجور رفتار می‌کنیم انتظار داریم که یک فردی که در اداره نشسته است با بیت‌المال و ارباب رجوع بدون پارتی خوش رفتاری کند؟ با خدا خوش رفتاری نمی‌کند با بنده خدا می‌خواست خوش رفتاری کند؟

محمدی لائینی بیان کرد: واقعا اگر باور داریم که جنگ فرهنگی است امکاناتش را هم باید فراهم کنیم که اصلا در فکرش نیستیم حال مسئولان در جلسات بحث فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای را با آب و تاب بیان می‌کنند در حالی که باید امکانات دفاع فرهنگی را فراهم کنند تا کسانی که مدافع هستند بجنگند.

وی گفت: چند مسئول همسایه مسجد هستند و در محله مهدوی زندگی می‌کنند در همان مسجد محله نماز می‌خوانند؟ چند مسئول در نماز جمعه شرکت می‌کنند؟

محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: ریشه اصلی تمام گرفتاری‌های ما بی توجهی به بعد معنویت است ما به فرهنگ غرب می‌گوئیم فرهنگ مادی اما خودمان به بعد معنوی بسیار کم توجه هستیم اینجا درست شود همه چیز درست می‌شود، امور مساجد باید زبان مسجد و دست اندرکاران آن باشد و انعکاس دهنده مشکلات مساجد و محلات نسبت به بالادست‌ها و مسئولين کشور باشد، محاسبه کند چقدر کمبود داریم، مقایسه‌ای با استان‌های دیگر داشته باشد، فعالان محله مهدوی اول مسئله‌های مسجد را شناسایی کنند پیش از اینکه آسیب‌های محلی را مشخص کنند.

به گزارش بلاغ، در این نشست حجت‌الاسلام امیرمحمد زمانی به عنوان دبیر اجرایی ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان ساری منصوب شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳