تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۴۸۳۶۶۵
استاندار مازندران گفت: شهرستان‌ها موظف به ساخت المان از شهدای شهر خود هستند و دهیاران نمادی از شهدای روستای خود را در ورودی آن جانمایی کنند.
۱
plusresetminus
ورودی شهرها و روستاها مزین به اِلمانی از شهدا شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور شنبه‌شب در بیست‌وچهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: مهم‌ترین فلسفه برگزاری جلسات فرهنگ ایثار و شهادت احیاء راه شهدا است.

وی تصریح کرد: هنوز بعد از ۴۴ سال عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ شاخصی پیدا نشد که به اندازه این شهدا در معنویت اثر‌گذار باشد؛ باید از این فرصت معنوی برای مقابله با تهاجم فرهنگی این استان بهره‌گیری کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه تاکید و تعمیق فرهنگ ارزش‌های دهه اول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جزء مبانی اصلی راه شهدا محسوب می‌شود، افزود: برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت باید با اسناد و چشم‌انداز دقیق‌تر کار را پیگیری کنیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه باید به‌دنبال این باشیم چگونه می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی مردم عجین کنیم بر احداث المان و نماد فرهنگ دفاع مقدس در استان مازندران تاکید کرد.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های مازندران موظف به ساخت المان از شهدای شهر خود هستند و دهیاران نیز نمادی از شهدای روستای خود را در ورودی آن جانمایی کنند.

حسینی‌پور همچنین خواستار ساخت سرود مختص به شهدای مازندران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جانمایی یادمان شهدا در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها شد.

استاندار مازندران با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه و میان افکار عمومی، از رسانه‌های استان خواست در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش بلاغ، در پایان این جلسه حکم دبیر استانی کنگره شهدای غریب مازندران به آزاده جانباز جعفر مزیدها توسط استاندار مازندران تقدیم شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳