جام متفاوت دولت برای امید مردم؛

دورهمی امیدآفرین

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۴۸۳۶۰۳
در رویداد جام رسانه‌ای امید در قالب پیشرفت ایران، پیشرفت مازندران و اخبار امیدآفرینی از استاندار تا مدیران دستگاه‌ها تلاش کردند هرآنچه در دولت سیزدهم خدمات به مردم ارائه شده است را با رسانه‌ها در میان بگذارند.
۰
plusresetminus
دورهمی امیدآفرین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، چند سالی است رهبر معظم انقلاب اسلامی بر امید، ایمان و امیدآفرینی در جامعه تأکید می‌کنند و این کلیدواژه در کنار اقتصاد و تولید، مفهوم محوری بیانات راهبردی ایشان است.

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و تحلیل شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی گویای اضطرار تبیین این مهم در جامعه است.

از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب که امیدآفرینی را ریشه ای ترین جهاد معرفی می کند تا بیانات نوروزی و باز هم الزام «امیدآفرینی» به عنوان عنصر ذاتی و هدف مسئولان تا تأکید ایشان در مراسم ارتحال امام(ره) همه به یک نکته اساسی ختم می‌شود و آن، اینکه امید و ایمان لازمه و جوهر وجودی ملت و امتی انقلابی و رمز موفقیت در برابر جنگ شناختی و روایی دشمن است.

سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم از نظام، راهبرد کلان و اساسی دشمن غربی در مواجهه با ملت ایران است. از روایت‌های جعلی، انتشار اخبار دروغ و تحریف‌شده در رسانه های غربی، صفحات مجازی و شبکه های معاند گرفته تا فضاسازی برای برخی اتفاقات نیفتاده، بزرگ نمایی برخی دیگر و نادیده انگاری دستاوردها با هدف القای باورهای سیاه و روایتی یأس آلود از زندگی در ایران اسلامی انجام می‌شود. 

با این پیشینه، اهمیت امید و امیدآفرینی و لزوم جهاد تبیین بیش از پیش روشن می‌شود. از این رو تزریق امید در جامعه در همه ارکان، سطوح و لایه‌های آن بسیار مهم و ضروری است‌؛ آن هم وقتی دشمن درصدد است استعدادها و دستاوردهای ایران اسلامی را با القای ناامیدی و سیاه نمایی به نفع خود مصادره کند.

رسانه‌ها، دولت و مدیران باید شرایط را برای امیدآفرینی در جامعه فراهم کنند و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با توجه به در جریان بودن جنگ ادراکی باید شرایط را برای مقابله با برنامه های دشمن فراهم کنیم.

سازمان بسیج رسانه مازندران در بیستمین روز از دی ماه ۱۴۰۲ با محوریت جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی در جهت پیشرفت ایرانِ عزیزمان دورهمی متفاوت را در قالب جام رسانه‌ای  امید در ساری برگزار کرده است.

رویداد «جام امید» با رویکرد تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی و ارائه گزارش خدمات دولت با هدف امید آفرینی در بین اقشار مختلف جامعه و طرح سه موضوع مشخص با حضور استاندار مازندران، جانشین سپاه کربلا، مدیران کل دستگاه های اجرایی، رسانه ها و فعالان فضای مجازی در ساری برگزار شد.
 

در رویداد جام رسانه‌ای امید در قالب پیشرفت ایران، پیشرفت مازندران و اخبار امیدآفرینی از استاندار تا مدیران دستگاه‌ها تلاش کردند هرآنچه در دولت سیزدهم خدمات به مردم ارائه شده است را با رسانه‌ها در میان بگذارند.

*احیا و راه‌اندازی ۲۲۱ واحد راکد تولیدی مازندران

استاندار مازندران در این جلسه گفت: در استان مازندران نخستین دغدغه دولت سیزدهم بحث معیشت و اقتصاد استان بود که در اولویت‌گذاری انجام شده آمار رشد و نرخ اقتصادی یک دهه گذشته احصا شد که در عمده این سال‌ها این رقم منفی بود که در این راستا ستاد عالی رشد اقتصادی با هفت کارگروه استان تشکیل شد.

سیدمحمود حسینی‌پور بیان کرد: این هدف‌گذاری صورت گرفت تا استان تا پایان سال ۱۴۰۱ از رشد چهار درصدی اقتصادی عبور کند و مهم‌ترین مولفه ما آن بود که چه کنیم تا چرخ اقتصادی استان به حرکت درآید.

حسینی‌پور بیان کرد: در حالی که کارشناسان رشد اقتصادی نرخ یک درصد را توفیق و یک اقدام بزرگ می‌دانستند که ما تلاش‌مان عبور به نرخ چهار درصدی بود.

وی عنوان کرد: وجود سه بندر اقتصادی، سه فرودگاه فعال یک زیرساخت تقریبا منحصربه‌فرد در کشور است که باید در کنار جنگل، دریا، کشاورزی، باغداری و نیروی انسانی تحصیلکرده به رشد اقتصادی دست یافت.

استاندار مازندران اعلام کرد: در ستاد عالی رشد اقتصادی بررسی موانع در دستور کار قرار گرفت و ما برای دستیابی به رشد اقتصادی به دو اصل مهم، سرمایه‌گذاری و رشد بهره‌وری نیاز داشتیم.

این مسئول گفت: استان مازندران را به هفت محور تقسیم‌بندی و هفت همایش فرصت سرمایه‌گذاری را برگزار کردیم که برای نخستین‌بار بیش از هزار و ۲۰۰ پروژه و فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران احصا و آماده‌سازی شد.

حسینی‌پور تاکید کرد: با فعال شدن کریدور شمال - جنوب این استان نقش کلیدی خواهد داشت و دستاوردهای خوب اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.
 

وی افزود: کمتر بندری در کشور وجود دارد که دسترسی به ریل قطار داشته باشد و این ظرفیت در بندر امیرآباد فراهم است و این یک امتیاز است.

استاندار مازندران اذعان کرد: وقتی این حجم بالای ترانزیت با کشورهای حوزه خزر و شانگهای وجود دارد؛ این استان مازندران است که دارای جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت و لذا برنامه‌های راهبردی برای به حرکت درآمدن چرخ اقتصادی استان تدوین شد.

این مسئول افزود: اینگونه بود که در سال ۱۴۰۱ به رشد اقتصادی ۴.۱ رسیدیم که برای امسال رشد اقتصادی هشت درصدی تعریف شد که یک رقم قابل توجهی است.

حسینی‌پور تاکید کرد: یکی از کارهای انجام شده دیپلماسی فعال اقتصادی با کشورهای همسایه بود که در این زمینه با هیئت‌های مختلفی دیدار کردیم و در سال گذشته تیر با معاونان و وزاری کشورهای اکو اجلاسی برگزار شد.

وی اذعان کرد: بر اساس مراودات انجام شده برای نخستین‌بار با کشور روسیه و در مسکو سه قرارداد به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار به امضا رسید.

استاندار مازندران تصریح کرد: با سه فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای روسیه قراردادی منعقد و هم اکنون محصولات کشاورزی و باغی مازندران در حال صادرات به کشور روسیه است.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: فعال‌سازی حمل‌ونقل دریایی و خرید کشتی باری در دستور کار قرار دارد و در این راستا، ساخت پنج کشتی سفارش داده شده است.

حسینی‌پور گفت: برای اینکه بتوانیم در رشد اقتصادی مازندران اثر بیشتری بگذاریم اولین فاینانس با کشور چین به مبلغ ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم توسط استان مازندران صورت گرفت و امسال اثر آن در رشد اقتصادی مازندران روشن خواهد شد.

وی مطرح کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری مازندران یکی دیگر از اقدامات بود که با یک عملیات وسیع دیپلماسی سرانجام توانستیم منطقه آزاد تجاری مازندران را ثبت کنیم و موانع بسیاری را پشت سر گذاشتیم.

استاندار مازندران اشاره کرد: در حال حاضر یک بستری برای فعالان اقتصادی مازندران و کشورهای همسایه باز شد که می‌توانند از معافیت‌های گمرکی برخوردار شوند.

این مسئول افزود: طی سال‌جاری نرخ مشارکت اقتصادی استان به ۴۴.۶ رسیده است و این در حالی است که نرخ تورم استان نیز در آذرماه امسال، به ۴۳.۱ درصد کاهش یافته است.

حسینی‌پور عنوان کرد: صدور ۹ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات بیش از ۵ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان، بخشی از اقدامات انجام شده است.

وی متذکر شد: ۳۵۶ هزار تن صادرات به کشورهای اوراسیا انجام شد که رشد محسوسی را نشان می‌دهد.

استاندار مازندران افزود: ۲۲۱ واحد راکد تولیدی مازندران احیا و راه‌اندازی شد که راه درازی در این راستا پشت سر گذاشته شد.

استاندار مازندران گفت: گفتمان مازندران قوی را باید رسانه‌ها شکل دهند و باید از ایجاد اختلاف‌ها در استان پرهیز کنیم که عامل اصلی عقب‌ماندگی‌های چندین ساله در استان است.

*امیدآفرینی برای ناامیدسازی دشمن

جانشین سپاه کربلا نیز گفت: شکست دشمن در پی انتخابات پرشور رقم خواهد خورد و نقش رسانه‌ها به عنوان افسران جنگ نرم بسیار حائز اهمیت است.

سردار احمد برسلانی اظهار کرد: در آینده‌ای نه چندان دور اگر بخواهیم ایران قوی داشته باشیم شرط آن،  مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی افزود: انتخابات پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به تلاش‌های دشمن برای ناامیدسازی بسیار حایز اهمیت است.

جانشین سپاه کربلا خاطرنشان کرد: شکست دشمن در پی انتخابات پر شور رقم خواهد خورد و نقش رسانه‌ها به عنوان افسران جنگ نرم بسیار حائز اهمیت است.
 

این مسئول ادامه داد: هر جایی که ولایت‌پذیری محض از ولایت بوده منتج به نتایج مثبت شده است و می‌بینیم در حوزه نظامی به اوج قدرت و بازدارندگی رسیدیم.

برسلانی بیان کرد: در بخش تولیدی، هرگاه افراد غرب‌زده بر کرسی نشستند برای چندین سال کشور را با چالش‌های اقتصادی مواجه کردند.

وی عنوان کرد: در فرمایشات رهبری دیدید که اگر ما بخواهیم جریان تحریم را شکست دهیم لازمه آن غلبه بر جریان تحریف است.

جانشین سپاه کربلا اعلام کرد: دشمن بدنبال وارونه‌سازی است و لذا تبیین موضوع بسیار حائز اهمیتی است که رسانه‌ها سهم بسزایی در این موضوع دارند.

این مسئول گفت: تکلیف بخش رسانه در جنگ ترکیبی و شناختی که ادراک جوانان ما را به سمت ناامیدی می‌کشاند بسیار  مهم است و می‌بایست حقیقت را منتشر کنید.

برسلانی مطرح کرد: جریان رسانه‌‌ای در ماجرای غزه، ظلم تاریخی ۷۰ ساله را روشن و جهان را بیدار کرد.

وی افزود: آگاه‌سازی مردم در خود کشورهای موسس رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین دستاورد طوفان‌ الاقصی بود که در حقانیت و دفاع از مردم غزه به راهپیمایی پرداختند.

جانشین سپاه کربلا اعلام کرد: بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی، عمران و خدمت‌رسانی گام‌های بلندی برداشته است.

این مسئول گفت: هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان در بخش خدمات‌رسانی به گروه هدف خدمات داده شده است.

برسلانی اذعان کرد: انجام ۷۵ هزار نفر آموزش و بیش از ۴ هزار نفر اشتغال‌زایی، اعطای وام تسهیلات و جلوگیری از تصرفات در عرصه‌های منابع طبیعی بخشی از اقدامات انجام شده است.

وی گفت: ۲۹۸ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال، مشکلات‌شان احصا و در ستاد تسهیل موانع آنان مورد بررسی قرار گرفت.

*افتتاح بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی تنکابن در دهه فجر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با برخورداری از ۱۱۰۰ خانه بهداشت و ۲۶ بیمارستان و ۲۲ شبکه بهداشت در حال ارائه خدمات است.

فرهاد غلامی افزود: شاخصه‌های سلامت در سال ۵۷ به نسبت سال جاری بسیار بهبود یافته است که برای نمونه امید به زندگی در استان ۷۶ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۰ هزار پزشک دارین و در حالیکه در قبل از انقلاب اصلا دانشگاه علوم پزشکی نداشتیم اکنون ۱۳۰ رشته در دانشگاه تدریس می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در زمان انقلاب ۱۰۰ دانشجو داشتیم که اکنون بیش از ۸ هزار دانشجو داریم.

 
غلامی بیان کرد: روند دانشگاه طی دهه‌های پس از انقلاب حاکی از جهش دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران مرکز کلان منطقه یک کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: طی دو سال گذشته بهره‌برداری از بیمارستان رازی صورت گرفت.

این مسئول ادامه داد: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی تنکابن در دهه فجر امسال راه‌اندازی می‌شود.

*عبور از تنش‌های آبی عبور با اعتبار ملی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران نیز اظهار کرد: در بدو کارم کتابچه‌ای را تهیه کردیم که دو هزار و ۳۶۰ مورد از مشکلات در آن جمع‌بندی شد.

بهزاد برارزاده افزود: مازندران با ۳ میلیون زیرساخت عملا ۱۵ درصد از آب ‌های سطحی و ۸۵ درصد از سفره زیرزمینی استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران خاطرنشان کرد: میانگین استفاده از اب‌های سطحی در کشور بالغ بر ۵۰ درصد اما در استان مازندران حدود ۱۵ درصد است که این یک عقب‌ماندگی تاریخی است که نمی‌توان با این ظرفیت میزبان خوبی باشیم.

این مسئول ادامه داد: باید مازندران به صورت ملی دیده شود تا از تنش‌های آبی عبور کنیم.

برارزاده اعلام کرد: ۲۱۳ روستای مازندران دارای تنش آبی هستند و بسیاری از پروژه‌ها برای رفع این چالش در دست انجام است.
 

وی افزود: ما برای ۱۳۵۰ روستای مازندران دغدغه داریم و در گام دوم محرومیت‌زدایی برنامه برای ۶۰۰ روستا دیده شده است.

*اجرای ۳۵۲ کیلومتر فیبرنوری در ۵ شهرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران نیز اظهار کرد: اهم اقدامات صورت گرفته توجه به مناطق محروم و کم توسعه یافته در جهت دولت هوشمند است.

اسماعیل اعزی افزود: ۱۹۴ روستای مازندران در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، خاطرنشان کرد: درصد پوشش روستاها در دولت سیزدهم با افزایش ۹ درصدی به ۹۷ درصد رسیده است.
 

این مسئول ادامه داد: یکی از اقدامات مهم اجرای ۳۵۲ کیلومتر فیبرنوری در ۵ شهرستان استان است که این پروژه در ۱۳ شهرستان و ۳۱۹ روستا در دستور کار  و اجرا قرار دارد.

اعزی بیان کرد: طرح ۲۰ میلیون پورت در دست انجام است که در ۵ شهر اجرا و ۱۳ شهر در دست انجام است که گام نخست در این طرح، پوشش است.

*هم‌افزایی بین خبرنگاران با تشکیل جبهه متحد رسانه‌ای

مسئول بسیج رسانه مازندران نیز اظهار کرد: اصل برنامه امروز، تولید اخبار امیدآفرین است که می‌بایست اصحاب رسانه ظرف مدت ۲۴ ساعت به تولیدمحتوا بپردازند.

عبدالمهدی حق‌شناس افزود: مطالبه رهبری از رسانه‌ها، امیدآفرینی است و باید در این مسیر گام برداریم.

مسئول بسیج رسانه مازندران، خاطرنشان کرد: هم‌افزایی میان رسانه‌ها و تشکیل جبهه متحد رسانه‌ای یکی دیگر از اهداف برگزاری این رویداد ۲۴ ساعته است.
 

وی ادامه داد: در کنار هم قرارگرفتن رسانه‌ها و تولید محتوا پیرامون یک موضوع از نکات برجسته و قابل تامل این رویداد است.

به گزارش بلاغ، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان پس از ارائه گزارش توسط استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت میدانی از فعالیت دو شرکت تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری بازدید کردند.
 

#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_مازندران
#اخبار_امید_آفرین


گزارش - یاسر معافی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷