تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۸۳۴۷۵
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید به‌گونه‌ای باشد که با تعویض و تغییر دولت‌ها جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به هم نخورد و سلیقه‌ای نباشد.
۰
plusresetminus
جایگاه امربه‌معروف نباید با جابجایی دولت‌ها تغییر کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیل بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی صبح امروز در دیدار با دبیر امر به معروف و نهی از منکر کشور، با اشاره به اهمیت فریضتین اظهار کرد: حضرت علی (ع) امر به معروف و نهی از منکر را از نماز، روزه و همه چیز بالاتر می‌داند و اینکه اولین اقدام امام راحل در روز بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در راستای امر به معروف و نهی از منکر بود نشان دهنده نگاه‌بلند ایشان به بلندای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هست که ایشان به حق و درستی این فریضه را دیده اند.

وی با بیان اینکه دست کم گرفتن این فریضه به‌خاطر این است که نگاه درستی به آن ندارند، افزود: ما باید ببینیم چرا امر به معروف و نهی از منکر صدمه خورده و چرا آن جایگاه اجتماعی خود را پیدا نکرده، علاوه بر اینکه جایگاه قانونی، اداری و حقوقی خود را نیز دست نیافته؟ و چرا از نگاه عمومی و افکار عمومی در این مهجوریت و مظلومیت قرار گرفته؟ با این که امر به معروف و نهی از منکر برای مصالح و منافع مردم است و باعث رشد و پیشرفت جامعه و کشور است، اما در عمل نتوانستیم نگاه‌ها را مثبت کنیم بلکه بعضا حساسیت‌های غیر زیبنده به شان و شئون آن به‌وجود آوردیم، باید یک آسیب‌شناسی در این خصوص صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: باید به‌گونه‌ای باشد که با تعویض و تغییر دولت‌ها جایگاه امر به معروف و نهی از منکر به هم نخورد و  سلیقه‌ای نباشد بلکه باید ساختاری باشد، امر به معروف را هم در دستگاه دولتی و حکومت و هم در بخش مردمی باید اقامه کرد.

امام جمعه ساری یادآور شد: معروف‌سازی ادارات و منکرزدایی آن خیلی کار مهمی است و تعبیری هم مطرح شد که مثلا گشت ارشاد مسئولان، اما سوال اینجاست که آیا با گشت ارشاد مسئولان کار درست می‌شود؟ نمی‌خواهیم منفی بافی کنیم، ما می‌خواهیم با طرح و برنامه درست، رفتار اداری ادارات درست شود و رسالت آن به درستی صورت پذیرد، این وظیفه امر به معروف هم هست.

این مسئول بیان کرد: کار دبیری امر به معروف و نهی از منکر بسیار سخت است، کسانی که مانع نگاه بلند امام راحل شدند باعث شدند که هنوز هم عقب هستیم.

وی ضمن اظهار امیدواری گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در بخش ترویج اول از خود مظلومیت زدایی کند، بسیار حوزه‌های مختلفی دارد؛ حوزه های ارشادی، جهاد تبیینی، تذکر به مسئولین، پیشگیری و غیره دارد، امر به معروف و نهی از منکر حوزه دست‌گیری دارد نه مچ‌گیری! اگر این ابعاد را نشان بدهیم مردم خوشحال‌تر می‌شوند، خداوند کمک کند این دو فریضه شاکی ما نباشد شافع باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳