تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۸۲۹۵۳
سیدمهدی رحمتی احتمالا با کمترین تغییر تیم نساجی را مقابل استقلال قرار می‌دهد.
۰
plusresetminus
روز سخت استقلال مقابل نساجی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از مازند اسپرت، تیم فوتبال نساجی مازندران چهار روز پس از انجام مسابقه معوقه هفته پنجم لیگ برتر، از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال قرار می‌گیرد که سید مهدی رحمتی امیدوار است شاگردانش بهترین عملکرد را در زمین داشته باشند و مانع از برتری تیم صدرنشین شوند.

محمدرشید مظاهری که از ابتدای فصل غیر از مسابقه برگشت در لیگ قهرمانان مقابل الهلال عربستان همواره در ترکیب نساجی بوده، امروز هم احتمالا در جمع ۱۱ نفر اصلی تیمش برابر استقلال قرار می‌گیرد.

امیرمهدی جان‌ملکی، امیرمحمد هوشمند و سید محمداحسان حسینی که در دیدار اخیرشان مقابل شمس‌آذر قزوین به‌عنوان سه مدافع مرکزی حضور داشتند، امروز هم به نظر می‌رسد برابر استقلال در ترکیب اولیه قرار خواهند گرفت و البته وحید محمدزاده هم دیگر گزینه‌ای است که شاید شانس بازی پیدا کند و دوباره به جمع بازیکنان ثابت برگردد و جایگزین جان‌ملکی شود.

نساجی در دیدار اخیرش سعید غلامعلی‌بیگی و مرصاد سیفی را به‌عنوان وینگ‌بک‌های راست و چپ مقابل شمس‌آذر داشت که احتمالا صابر حردانی در مسابقه با استقلال جایگزین بیگی شود و در سمت راست به میدان برود و سیفی جوان هم جایگاهش را حفظ خواهد کرد.

مهرداد عبدی و اسماعیل بابایی به نظر می‌رسد دوباره در کنار هم به‌عنوان هافبک دفاعی مقابل استقلال به کار گرفته شوند که البته این احتمال وجود دارد حسین زامهران به ترکیب برگردد و جای عبدی را در میانه زمین بگیرد.

محمود قائدرحمتی که در دیدار مقابل الهلال عربستان تک گل نساجی را به ثمر رساند و شرایط خوبی داشت، پشت سر مهاجمان تیمش برابر استقلال به کار گرفته می‌شود و در خط حمله این تیم نیز به نظر می‌رسد دوباره آریا برزگر و محمدرضا آزادی کار را شروع کنند و البته فرشید اسماعیلی نیز می‌تواند گزینه جذابی برای مهدی رحمتی برای تقابل با تیم سابق و حضورش به جای برزگر باشد.

سرمربی تیم فوتبال نساجی گفت:‌ کادرفنی استقلال در فوتبال ایران سرآمد است.

سید مهدی رحمتی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال گفت: در ابتدا من هم درگذشت مادر عزیز محمد حسین میثاقی را به او تسلیت می‌گویم و امیدوارم روح آن مرحوم در آرامش باشد. یک بازی خیلی مهم و حساس با تیم صدرنشین فوتبال ایران داریم. استقلال بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد و از لحاظ کادرفنی نیز سرآمد فوتبال ایران است. امیدوارم بتوانیم یک بازی خوب و قابل قبول انجام بدهیم.

وی درمورد شرایط نامناسب نساجی در جدول، عنوان کرد: هرچه بگویم تکرار مکررات است. چندین بار درمورد این مسائل صحبت کرده و اگر به مصاحبه‌های قبلی‌ام بازگردید، همه چیز را توضیح دادم. خوب نتیجه نگرفتن ما هیچ بحثی ندارد اما در چند بازی قبلی خوب بودیم‌. در دیدار با شمس آذر واقعا مستحق باخت نبودیم. تیمی که در یک بازی ۶_۵ موقعیت تک به تک ایجاد کند، مستحق باخت نیست. ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم. هرچه هم بگوییم بهانه است.

سرمربی نساجی اضافه کرد: هواداران و مسئولان باشگاه دنبال نتیجه هستند و مهم‌ترین موضوع در فوتبال که حرف اول را می‌زند، همین نتیجه است اما می‌خواهم به سال‌های گذشته نساجی بازگردم. این تیم در تنها برهه‌ای که موفق بوده زمانی است که یک سال و نیم یک سرمربی آنجا کار کرده و تیم را به ثبات رساند. پس از این همه تغییرات در ابتدای فصل ما هم نیاز به زمان و پنجره نقل و انتقالات بیشتری داریم.

رحمتی عنوان کرد: در برخی پست‌ها نیاز به جذب بازیکن داریم. زیرا با توجه به فشار بازی‌های آسیایی، مصدومان خیلی زیادی امسال داشتیم‌. هر کدام از این نفرات بازی‌های زیادی را از دست دادند. خود محمدرضا عباسی در حال حاضر بازیکن مصدوم است. محمود قائدرحمتی و وحید محمدزاده در برهه‌ای مصدوم بودند. احسان حسینی و اسماعیل بابایی هم سایر مصدومان نساجی بودند. با این وجود در حال حاضر شرایط خوبی داشته و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در دیدار فردا فوتبال خیلی خوب و قابل قبولی به نمایش بگذاریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حواشی دربی روی بازی فردا تاثیر می‌گذارد، توضیح داد: فکر نمی‌کنم. استقلال دنبال ثبات در بالای جدول و کسب ۳ امتیاز است. ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و محکوم به خوب بازی کردن و کسب امتیاز در این بازی هستیم. به همین دلیل تمام تلاش خود را می‌کنیم.

سرمربی نساجی درخصوص تقابل با جواد نکونام در این بازی، گفت: به عنوان دو دوست و همبازی قدیمی کنار هم کار می‌کنیم و این یک اتفاق خوب برای فوتبال ایران است که به مربیان جوان برای کار کردن بها داده می‌شود. برای همه مربیان آرزوی موفقیت دارم.

رحمتی در پاسخ به این سوال که نساجی با توجه به اتمام لیگ قهرمانان می‌تواند تمرکز بهتری روی ادامه دیدارهای لیگ داشته باشد و آیا در این وضعیت همچنان به کسب رتبه تک رقمی فکر می کنند، اظهار داشت: اگر همین الان جدول لیگ را ببینید، می‌بینید با وجود یک بازی کمتر، اختلاف نساجی با چهار تیم بالایی‌اش یک امتیاز است. یعنی اگر دیدار قبلی را مساوی کرده بودیم، رتبه‌مان در جدول یازدهم بود. اختلاف امتیازها خیلی کم است و اگر بتوانیم یک تا ۲ بازی نتیجه خوبی بگیریم و برد به دست بیاوریم، به آنچه مدنظر داریم در همین نیم فصل اول می‌رسیم.

وی افزود: برای نیم فصل دوم نیاز به اضافه کردن چند بازیکن داریم زیرا بازیکنان محدودی داریم. من همچنان سر حرفم هستم. در ۲۱ سال فوتبال بازی کردن خود هم در تیمی بودم که انتهای جدول بوده، هم در تیمی بودم که سقوط کرده و هم در تیمی بوده‌ام که قهرمان شده یا سهمیه آسیایی گرفته است. همه این‌ها را در دوره فوتبالم تجربه کرده‌ام و چهار سال است مربیگری می‌کنم. نساجی واقعا هیچ چیز کم ندارد. شاید در برخی پست‌ها به دلیل فشار مسابقات کمبود بازیکن داشته باشیم اما به لحاظ فنی و کیفیت بازیکنان در سطح خیلی خوبی هستیم. اطمینان دارم بازیکنانم با تمرکز و وظیفه‌شناسی به آنچه لیاقت دارند در جدول می‌رسند.

سرمربی نساجی درخصوص حمایت مالک باشگاه از خودش، گفت: حدادیان در ابتدا از نساجی حمایت می‌کند. واقعا این تیم را دوست دارد و تمام تلاش خود را برای مجموعه نساجی می‌کند. تیم‌های پایه‌ هم شامل این موضوع می‌شود و می‌توانید ببینید جوانان در این تیم‌ها خوب کار می‌کنند. ۳_۲ پشت سر هم تیم‌های جوانان و امید این باشگاه قهرمان ایران شد. در سال‌های گذشته اصلا بازیکنی نداشتیم که از پایه‌های نساجی بیاید و در تیم بزرگسالان بازی کند اما الان می بینید نزدیک ۵ بازیکن ۱۹ ساله به معنای واقعی در تیم ما بازی می‌کنند نه با شعار دادن.

رحمتی افزود: این کار هزینه‌بر و زمان‌بر است. شاید من تاوان برخی اتفاقات مثل بد بازی کردن این جوانان را می‌دهم اما قطعا در آینده نساجی به لحاظ بازیکن بیمه می‌شود. بابی باز می‌شود که بازیکن از پایه به بزرگسالان بیاید و بازی کند. اطمینان دارم اتفاق خوبی است‌. از حدادیان نیز به خاطر حمایت‌هایش از مجموعه و بازیکنان تیم تشکر می‌کنم. خیلی امیدوارم هم خودم و هم بازیکنان قدردان این حمایت باشیم و بتوانیم در زمین آن چیزی که در شان نام نساجی و حمایت‌های حدادیان است، به این مجموعه تقدیم کنیم.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر برگزاری دربی تهران با VAR و اینکه پاکو خمز اعتقاد دارد این اتفاق نابرابری است و واکنش سرمربی تراکتور نشان می‌دهد برخی تیم‌ها به برهم خورن یکپارچگی مسابقات اعتراض دارند، توضیح داد: در کل در مورد موضوعی که خوب است نمی‌توان صحبت کرد. استفاده از VAR خیلی خوب است و ما هم دوست داریم از این سیستم بهره‌مند شویم. اگر VAR بود شاید در بازی با خود تراکتور روی گلی که کمک داور ابتدا آفساید گرفت و پس از یک دقیقه با صدا زدن داور وسط به او گفت پشیمان شده‌ام و گل درست بوده است، حق ما مثل خیلی بازی‌های دیگر ضایع نمی‌شد.

سرمربی نساجی گفت: در بازی با ذوب‌آهن دقیقه ۹۴ گل خوردیم در شرایطی که قبل از آن پشت محوطه جریمه این تیم، داور به سود ما اعلام خطا نکرد. همان توپ درون دروازه رفت و باختیم. VAR خیلی خوب است و همه دوست دارند از آن استفاده کنند. ما هم دوست داریم اما باید چارچوبی باشد که همه تیم‌ها از آن بهره‌مند شوند.

رحمتی درپاسخ به این موضوع که به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه فردا مقابل استقلال قرار می‌گیرد و چه صحبتی با هواداران این تیم دارد، عنوان کرد: صحبت خاصی ندارم. باعث افتخار بود که در این باشگاه بازی کرده‌ام اما در حال حاضر سرمربی نساجی هستم و تمام توان و تمرکز خود را برای موفقیت تیمم به کار می‌گیرم.

زمانی هم که در استقلال بازی کردم، با تمام توان برای این مجموعه زحمت کشیدم. امیدوارم هرچه خواست خدا و خیر است برای ما اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳