مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل کار مازندران اعلام کرد:

افزایش مشارکت اقتصادی و رونق اشتغال در مازندران

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۴۸۲۶۳۸
مدیر اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از افزایش مشارکت اقتصادی و رونق اشتغال در استان با حمایت دولت خبر داد.
۰
plusresetminus
افزایش مشارکت اقتصادی و رونق اشتغال در مازندران
رضا عبدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ اظهار کرد: در راستای اجرایی نمودن سیاست‌های اشتغال‌زایی دولت سیزدهم و با پیگیری‌های مسئولین استانی و تلاش‌های همکاران ستادی و شهرستانی شاهد افزایش مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در تابستان۱۴٠۱ به ۴۶ درصد در تابستان امسال هستیم.

وی سیاست فعال بازار کار، برگزاری جشنواره‌های اشتغال و کارآفرینی، تسهیل و تسریع صدور مجوز مشاغل خانگی، پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی، برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر، تدوین گفتمان‌سازی و راهبری زیست‌بوم اشتغال را از مهم‌ترین اقدامات دولت مردمی سیزدهم در راستای کاهش نرخ بیکاری و رونق اشتغال عنوان کرد.

عبدی بیان کرد: تسهیلات قابل توجهی برای تقویت، ایجاد و توسعه اشتغال در قالب تبصره ۱۸ بخصوص جز سه و جز چهار بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴٠۲ برای استان در نظر گرفته شده است که مطماً اثرات و نتایج بسیار خوبی در حوزه اشتغال خواهیم داشت.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه سامانه جستجوی شغل با رویکرد ارائه تصویر روشن و شفاف عرضه و تقاضای نیروی کار با دستور ریاست جمهور طراحی و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خرداد ماه سال ۱۴٠۲ راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴ هزار و ۱۹۵ کارجو، ۲ هزار و ۳۴۸ فرصت شغلی، هزار و ۳۸ کارفرما، هزار و ۲۸ بکارگمارده در سامانه ثبت شده است.

عبدی ادامه داد: رویداد مردمی اشتغال با هدف برقراری ارتباط چهره به چهره کارفرما و کارجو و با حضور کاریابی‌ها و مشارکت ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌های بابل و بابلسر در آذرماه سالجاری در شهرستان بابل برگزار می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: در صورتی که کارجو در سامانه جستجو شغل ثبت‌نام کند و به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی و پس از طی نمودن مراحل آموزشی مهارتی مشغول به کار گردد با هزینه آموزشی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷