تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۴۸۲۴۹۱
سالن سیدرسول حسینی ساری در حال آماده شدن برای یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین رویدادهای ورزشی کشور است.
۰
plusresetminus
ساری میزبان یک رویداد مهم پیش از المپیک کشتی پاریس
به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ هیئت کشتی مازندران و مسئولان حوزه ورزش استان این روزها مشغول برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها و مقدمات میزبانی از رویداد بزرگ و معتبر مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در شهر ساری و سالن ورزشی سید رسول حسینی هستند.

رویدادی که قرار است از ۲۲ تا ۲۴ آذر با حضور حدود ۵۰۰ کشتی‌گیر از سراسر کشور و نزدیک به ۱۰۰ نفر مربی و عوامل اجرایی تیم‌ها برگزار شود و مرحله نخست از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.

میزبانی این مسابقات ابتدا به شهر مریوان کردستان واگذار شده بود، اما به دلیل برخی کاستی‌های زیرساختی هیئت کشتی کردستان از این میزبانی انصراف داد و هیئت کشتی مازندران درخواست میزبانی از این رویداد مهم را ارائه کرد که با موافقت فدراسیون کشتی مواجه شد تا سالن سید رسول حسینی ساری پس از ۱۸ سال یک بار دیگر میزبان رقابت‌های معتبر و حساس کشتی آزاد شود.

به گفته دبیر هیئت کشتی مازندران، بعد از جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۰۶ ساری که بهمن ۱۳۸۴ در مرکز مازندران و سالن سید رسول حسینی برگزار شد و با استقبال پرشور و گسترده کشتی‌دوستان مازندرانی همراه بود، این مسابقات مهم‌ترین رقابت‌های کشتی است که به میزبانی ساری قرار است برگزار شود.

غلام نوری‌زاد اظهار کرد: ستاد برگزاری مسابقات شنبه این هفته در ساری تشکیل شد و تا کنون نیز چند جلسه برای افزایش هماهنگی‌ها داشتیم و برنامه‌هایی نیز برای میزبانی با کیفیت از این رقابت‌ها اتخاذ شد.

وی افزود: طبق اعلام فدراسیون و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است حدود ۶۰۰ نفر شامل کشتی‌گیران و عوامل فنی تیم‌ها مهمان مازندران و شهر ساری شوند که نزدیک به ۵۰۰ نفر از این تعداد را کشتی‌گیرانی از استان‌های مختلف تشکیل می‌دهند.

دبیر هیئت کشتی مازندران از برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی سالن برگزاری مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است جمعه -۱۷ آذر- سالن سید رسول حسینی را برای آماده‌سازی و تجهیز به منظور میزبانی از این مسابقات مهم در اختیار بگیریم و از روز شنبه آینده نیز فرآیند مناسب‌سازی و تجهیز آغاز می‌شود.

نوری‌زاد گفت: در بازدیدی که طی روزهای اخیر از سالن انجام شد نیازها و الزامات زیرساختی برگزاری این رویداد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد علاوه بر اقدامات مرتبط با طراحی و دکور ویژه مسابقات، مناسب‌سازی فضای سالن، تقویت سیستم نور و بهسازی سرویس بهداشتی و سامانه گرمایش سالن نیز تا پیش از مسابقات انجام شود.

وی با اشاره به سه روزه بودن برگزاری مسابقات از ۲۲ تا ۲۴ آذر، گفت: با توجه به مساحت سالن سید رسول حسینی ساری، مقرر شد که مسابقات روی ۲ تشک برگزار شود.

دبیر هیئت کشتی مازندران اظهار کرد: یکی از رخدادهای مهم جنبی این میزبانی، برگزاری دوره کنترل درجه داوران بین‌المللی کشتی ایران است که با حضور ابراهیم چی‌چی‌اوغلو عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی در همین مسابقات انجام می‌شود.

نوری‌زاد گفت: قرار است در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد بزرگسالان کشور داورانی که طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ کنترل درجه نشدند و نام‌شان در فهرست اتحادیه جهانی کشتی وجود داشت، پس از فعال کردن لایسنس داوری برای کنترل درجه با هماهنگی کمیسیون داوران در این رقابت‌ها حضور یابند.

رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور که نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، قرار بود به میزبانی هیئت کشتی کردستان و در شهر سقز برگزار شود. اما به دلیل مناسب نبودن کیفیت خوابگاهی که برای اسکان و اقامت تیم‌ها و کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها انتخاب شده بود، هیئت کشتی کردستان از این میزبانی انصراف داد و با پیشنهاد هیئت کشتی مازندران و موافقت فدراسیون، قرار شد این رقابت‌های حساس و مهم از ۲۲ تا ۲۴ آذر در ساری برگزار شود.

چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گزینشی المپیک و المپیک ۲۰۲۴ پاریس شامل پنج مرحله است که نخستین مرحله آن رقابت‌های قهرمانی کشور است. حضور در مسابقات بین‌المللی تعیین شده توسط کادر فنی، رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قاره آسیا(قرقیزستان) و کسب سهمیه المپیک در سطح جهان (ترکیه) و مرحله نهایی شامل اعزام به تورنمنت بین‌المللی یا رقابت درون اردویی با نظر کادر فنی برای هر وزن مراحل چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در سه رقابت نام برده شده هستند.

طبق ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هر استان اجازه دارد با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور یابد. اما با توجه به این‌که استان‌های مازندران و تهران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نماینده داشتند، علاوه بر یک تیم کامل، سهمیه مازاد نیز دارند که سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران ۱۶ کشتی‌گیر و برای تهران ۱۰ کشتی‌گیر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳