تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۸۲۳۳۴
یکی از فرماندهان دوران هشت دوران دفاع مقدس گفت: رسانه یک وظیفه فکری دارد و باید تولیدات فاخر امیدآفرینی به جامعه تزریق شود.
۰
plusresetminus
رسانه‌ها با تولیدات فاخر امیدآفرینی را به جامعه تزریق کنند
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ بمناسبت هفته بسیج و ایام فاطمیه مراسم هر رسانه یک یادواره (گرامیداشت شهدای رسانه مازندران ) به میزبانی رسانه‌های مازنداسپرت، خبرگزاری برنا، رسانه توپ‌پُر و باشگاه رسانه ورزش مازندران و با محوریت رسانه‌های ورزشی و با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد.
در این مراسم که به نمایندگی از رسانه‌های ورزشی برگزار شد، سردار اباذری از رزمنده‌ها و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بعنوان راوی و سخنران مراسم و برادر حمید عابدینی بعنوان روضه‌خان و مداح حضور داشتند.

این مراسم همچنین با حضور عبدالمهدی حق شناس مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا حسین دلیری، حجت‌الله یوسفی، اسماعیل پهلوان معاونین اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران و مدیران، مسئولین و ورزشکاران و قهرمانان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار علی‌نقی اباذری از جانبازان جنگ تحمیلی، در این مراسم به اهمیت دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه باید از این عزت دفاع کرد، به موضوعات اخیر فلسطین واکنش نشان داد و افزود: رژِیم صهیونیستی از گذشته نسل کشی انجام میداد و هدفش فقط همین بود.

اباذری ادامه داد: آمریکایی ها وقتی از عراق و سوریه کنار زدند به سراغ رژِیم صهیونیستیرفتند و تبلیغات می‌کردند که با یک حمله قصد داشتند حماس را از بین ببرند.

وی از خاطرات جبهه و جنگ سخن گفت و به برگ برنده کشور اشاره کرد و بیان داشت: تدابیر امام و مقام معظم رهبری یکی بود. اقدام و تدبیر آقا و این دیده بانی های آقا سبب شد پیروز جنگ باشیم.

این رزمنده با تاکید به اینکه جمهوری اسلامی یک قدرت بزرگ است، اظهار داشت: ما اگر به دشمن فضا بدهیم، دشمن هم مثل گرگ حمله میکند. در جنگ ما امکانات نداشتیم ولی دشمن همه چی داشت ولی ما با اقتدار آقا پیروز شدیم.

وی افزود: ما تمدن داریم و به گفته رهبر این ایران یک ایران قوی است. اعتقادات و منابع انسانی یک کشور است که کشور را به کشوری قوی تبدیل می کند.

اباذری با بیان اینکه شجره طیبه نکته پاک ماست، افزود: همه ما بسیجی به جنگ رفتیم. یک رزمنده زمانی میتواند برود و دفاع کند که آگاهی کامل و ایمان داشته باشد که این عنصر در هم‌رزمان ما به عینه دیده می شد.

این جانباز دفاع مقدس تاکید داشت: لطف خدا، استقامت و صبر رمز پیروزی ما بود. ما وارث این خون هایی هستیم که اصلا آن‌ها را نمی‌شناسیم.

اباذری از سختی های کار رسانه گفت و تاکید کرد: همه سختی ها جای خودش، اما رسانه باید اشرافیت خبری داشته باشد مثل زمان دفاع مقدس؟ خبرهای شما باید با واقعیت رو به رو باشد.

وی ادامه داد: شما باید حقیقت را بیان کنید. چون هر قلم ما باید روزی جواب پس بدهد. نگاه ما گوش ما و چشمان ما باید روزی جواب پس بدهد.

این رزمنده بیان کرد: رسانه یک وظیفه فکری دارد. مخصوصا رسانه ورزشی که مخاطب زیادی دارد و باید خوراک های فرهنگی تزریق کنید.امروز دنیا دنبال این است که ذهن فرزندان ما را تخریب کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها وظایف سنگینی دارند، افزود: رسانه ها باید رضایت خدا را در نظر داشته باشند. ما می‌خواهیم به کمال برسیم و شما رسانه ها وسیله ای هستید که جوانان را با روشن فکری و بیان حقیقت به کمال برسانید.هرکسی به جمهوری اسلامی خدشه ای وارد کند عاقبت بخیر نخواهد شد.

*جهاد تبیین مهم‌ترین اصل در رسانه

عبدلمهدی حق‌شناس مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا نیز در این مراسم از اهمیت توجه به مباحث فرهنگی در رسانه‌ها گفت و اظهار داشت: در بسیج رسانه اولین اولویت ما توجه به مباحث فرهنگی خصوصا توجه به بحث ایثار و شهادت بود.

حق شناس افزود: عقیده ام این است بحث جهاد تبیین مهمترین اصل در رسانه است.

وی با بیان اینکه، یادواره‌های زیادی تاکنون برگزار شده، خاطرنشان کرد: چهارمین یادواره رسانه کشور هم در بابل برگزار خواهد شد که تاکنون سه یادواره در استان مازندران برگزار شده که ما در این موضوع پیشتاز هستیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا به برگزاری این یادواره ها توسط رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: این مراسم یک طرح خاص است که در هر رسانه با حضور اصحاب همان رسانه این یادواره در دفاتر رسانه ها برگزار می شود.

این مسئول در پایان تاکید کرد: هر کاری میکنیم باید تلاش کنیم که کارها و اقدامات ما در مسیر شهدا باشد.

 در این مراسم از سرکار خانم سپیده بابایی قهرمان و پهلوان اخلاق مدار کشتی آلیش که اخیرا مدال خودش را تقدیم شهید طهرانی مقدم کرده بود و همچنین از سینا خلیلی پهلوان و قهرمان اخلاق‌مدار کشتی که مدالش را تقدیم امام رضا(ع) کرده بود تقدیر شد.

همچنین در پایان این مراسم نیز از کتاب جدید «مهدی رضی» نویسنده، خبرنگار خبرگزاری فارس و مدیرمسئول رسانه مازنداسپرت و گروه خبری توپ‌پُر تحت عنوان «بی‌سواد نباشیم..!» رونمایی شد. این کتاب در خصوص اهمیت سواد رسانه ای در جامعه امروزی نوشته شد که در این مراسم مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
 
مهدی رضی که بیش از دو دهه سابقه فعالیت رسانه‌ای دارد، پیش از این نیز کتاب‌های «پیشونی» در خصوص مدیریت و اهمیت علم روابط عمومی و «دوای عام» در خصوص اهمیت ترویج ورزش همگانی را انتشار و به چاپ رسانده بود.

مهدی رضی از نویسندگان فعال است که بعنوان خبرنگار خبرگزاری فارس و مدیرمسئول رسانه مازنداسپرت و گروه خبری توپ‌پُر و همچنین بعنوان گزارشگر و مجری رادیو فعالیت های رسانه‌ای دارد.

گفتنیست؛ مراسم هر رسانه یک یادواره (گرامیداشت شهدای رسانه مازندران ) بعنوان پیش کنگره یادواره شهدای استان مازندران محسوب می شود که در دفاتر رسانه‌های استان برگزار می گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷