تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
کد مطلب : ۴۸۱۶۲۶
قائم‌ مقام سازمان بازرسی، از فروش بیش از ١٧ هزارمیلیارد تومان از اموال بانک‌ها با ورود این نهاد قضایی خبر داد.
۰
plusresetminus
فروش ١٧ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها
به گزارش بلاغ به نقل از میزان، «احمد رحمانیان» در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه فساد باعث فرار سرمایه‌گذار می‌شود، گفت: فساد باعث از بین رفتن امنیت سرمایه‌گذاری می‌شود و فرار سرمایه‌گذار را به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه سازمان بازرسی در رابطه با فرامین رهبر معظم انقلاب اقدامات مؤثری را انجام داده، اظهار کرد: در دوران تحول و‌ تعالی اقدامات زیادی انجام شده که به عنوان نمونه می‌توان به برنامه نظارت و بازرسی مسدود‌سازی گلوگاه‌های فساد اشاره کرد که به طور هماهنگ در سراسر کشور در حال انجام است.

رحمانیان ادامه داد: در سازمان بازرسی کل کشور هیچ‌گونه خط قرمزی برای اقدامات نظارتی و مبارزه با فساد وجود ندارد. یکی دیگر از اولویت‌های سازمان بازرسی حمایت از واحد‌های تولیدی است و امسال ١١٠ واحد تولیدی با ورود سازمان بازرسی احیا شد.

قائم ‌مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ورود سازمان بازرسی به موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها بیان کرد: از ابتدای سال جاری با ورود سازمان بازرسی بیش از ١٧ هزار میلیارد تومان از اموال و سهام بانک‌ها به فروش رفته و همچنین بیش از ١١٠٠ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه نوع کشورها در مبارزه با فساد متفاوت است، ادامه داد: مبارزه با فساد مورد نظر تمامی مجامع و‌ مردم است. برای فساد تعاریف متفاوتی وجود دارد. فساد هم در تمامی حوزه‌ها آثار بسیار نامطلوبی دارد و مشروعیت یک نظام سیاسی را زیر سؤال می‌برد و باعث بی‌ثباتی می‌شود.

مبارزه با فساد تکلیف قانونی مدیران است
رحمانیان با بیان اینکه همه باید در مقوله مبارزه با فساد حساس باشند، گفت: نباید برای پیشگیری و مبارزه با فساد فقط منتظر اقدام دستگاه‌های نظارتی بود؛ چرا که در قانون ارتقای نظام سلامت اداری برای مدیران در مبارزه با فساد تکلیف قانونی در نظر گرفته شده است.

قائم ‌مقام سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با فساد اشاره و بر ضرورت پیشگیری از وقوع فساد تأکید کرد.
وی با اعلام اینکه سازمان بازرسی در رابطه با فرامین رهبر معظم انقلاب اقدامات مؤثری را انجام داده، اظهار کرد: در دوران تحول و تعالی اقدامات زیادی انجام شده که به عنوان نمونه می‌توان به برنامه نظارت و بازرسی مسدود‌سازی گلوگاه‌های فساد اشاره کرد که به طور هماهنگ در سراسر کشور در حال انجام است.

این مقام ارشد قضایی با انتقاد از برخی انتصابات در سیستم‌های اداری بدون شایسته‌سالاری، اظهار کرد: این اقدام در وهله اول اصل برابری را زیر سؤال می‌برد و باعث بی‌انگیزه شدن افراد متخصص می‌شود. همچنین عدم شناخت اولویت‌های دستگاه اجرائی و اتلاف منابع مادی و انسانی را به همراه دارد و دستگاه را فاقد هرگونه اثربخشی و کارایی لازم می‌کند.

رحمانیان همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاران پیرامون برنامه‌های نظارتی سازمان بازرسی برای مبارزه با قاچاق سوخت گفت: در سازمان بازرسی کل کشور با توجه به قاچاق روزانه میزان قابل توجهی سوخت در سراسر کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان، یک برنامه نظارتی برای کل کشور طراحی شده که در صورت اجرائی شدن برنامه، به عهده بازرسی امور نفت است. بر این اساس، عملکرد مسئولان و دستگاه‌ها از بُعد نظارتی بررسی و در چارچوب قانون و مقررات اقدامات لازم انجام خواهد شد.

قائم‌ مقام سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: علاوه‌ بر این، سازمان بازرسی راهکار‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت ارائه می‌دهد تا این موضوع به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷