تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۸۱۲۳۰
اعزام حسن یزدانی مصدوم به بازی‌های آسیایی و انجام عمل جراحی در فاصله ۱۰ ماه مانده به المپیک، نگرانی‌ها بابت رسیدن یزدانی به المپیک را افزایش داد.
۱
plusresetminus
چرا حسن یزدانی به بازی‌های آسیایی رفت؟
به گزارش بلاغ، حسن یزدانی چهره شاخص کشتی ایران و دارنده 9 مدال‌ جهان و المپیک روز جمعه، اقدام به جراحی کتف خود کرد و در شرایطی که تنها ۱۰ ماه تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس زمان باقیست، یزدانی پس از طی کردن دوران نقاهت، تنها ۴ ماه زمان برای آماده‌سازی جهت حضور در المپیک دارد.

یزدانی اواخر شهریور در مسابقات جهانی بلگراد برای ایران به روی تشک رفت و در نهایت با ضربه فنی مقابل دیوید تیلور آمریکایی به مدال نقره جهان رسید.

اما در شرایطی که او برای حضور در مسابقات جهانی از ناحیه کتف با مصدومیت کهنه روبرو بود، انتظار می‌رفت وی اگر برای حضور در المپیک به دنبال جراحی کتف مصدوم خود است، بلافاصله پس از رقابت‌های جهانی اقدام به انجام عمل جراحی کند اما در کمال تعجب این کشتی‌گیر عازم بازی‌های آسیایی شد تا تقریبا زمانی حدود یک ماه را برای انجام عمل جراحی از دست بدهد.

هر چند موضوع بحث پاداش میلیاردی به طلایی‌های بازی‌های آسیایی و کار آسان یزدانی برای رسیدن به مدال طلای این رقابت‌ها و همچنین کمک به مدال آوری کاروان ایران، می‌تواند مهمترین دلیل اشتیاق ورزشکاران برای حضور در بازی‌های آسیایی باشد، اما کادر فنی تیم ملی می‌توانست با عدم اعزام یزدانی به این رقابت‌ها هم فرصتی را در اختیار دیگر نفرات تیم ملی قرار دهد و هم یزدانی را هر چه سریعتر راهی اتاق عمل کنند تا نگرانی‌ها بابت نحوه حضور او در المپیک پاریس با توجه به محدودیت زمانی تا آغاز این رقابت‌ها کمتر شود.

بدون شک کسب نتیجه در المپیک برای کشتی و ورزش ایران اهمیت به مراتب بالاتری نسبت به کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی خواهد داشت؛ موضوعی که بنا بر هر دلیلی چه اصرار و اشتیاق یزدانی یا مسئولان ورزش و یا دستور کادر فنی، چندان مورد توجه قرار نگرفت و حالا باید منتظر ماند و دید آیا یکی از شانس‌های کسب مدال کاروان ورزش ایران در المپیک پاریس، می‌تواند در زمان مناسب خود را مهیای حضور در این رویداد بزرگ کند یا خیر؟

در شرایطی که چهره شاخصی همچون عبدالرشید سعدالله یف ملقب به تانک روس به دلیل آسیب‌دیدگی با شرایط مطلوب خود در رقابت‌های جهانی فاصله زیادی داشت، حتی قید حضور در دیدار رده بندی و کسب مدال برنز جهان را زد تا با برگشت به روسیه بلافاصله عمل جراحی کند و خود را به المپیک پاریس برساند، اما یزدانی با وجود آسیب‌دیدگی راهی بازی‌های آسیایی شد و پس از آن اقدام به انجام عمل جراحی کرد.

انتهای پیام/
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱