تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۷۹۷۵۲
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: به‌زودی ۱۰ هزار معلم جدید در فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی در مدارس کشور حضور خواهند یافت.
۰
plusresetminus
۱۰ هزار آموزگار جدید جذب آموزش و پرورش می‌شوند
به گزارش بلاغ، میثم لطیفی در گفتگویی با بیان اینکه به‌زودی ۱۰ هزار معلم جدید در فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مدارس کشور حضور خواهند یافت، گفت: امسال‌ مجوزهای خوبی برای جذب معلم صادر شده از جمله اینکه در آزمون آموزگاری که ۲۸ هزار مجوز داده شده بود، ۱۷ هزار نفر پذیرفته شده و ۱۰ هزار داوطلب دیگر نیز در مرحله تکمیل ظرفیت جذب خواهند شد.
لطیفی افزود: در حال حاضر سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش دفترچه تکمیل ظرفیت را تأیید کردند و با انتشار از سوی سازمان سنجش ۱۰ هزار معلم دیگر به کلاس‌ها خواهند رفت و مشکلی برای کسری معلم نخواهیم داشت. تلاش آموزش و پرورش این است که تا پایان این ماه این مسئله را حل‌وفصل کند و با جایابی، داوطلبان به آموزش و پرورش معرفی می‌‎شوند.
وی ادامه داد: در آزمون آموزگاری امسال، میانگین معدل کارشناسی ارشد پذیرفته‌شدگان ۱۷.۲۲ و میانگین معدل کارشناسی پذیرفته‌شدگان حدود ۱۶ بوده که این موارد برای ما نویدبخش است چرا که به ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش کمک می‌کند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی یادآور شد: سال گذشته ۲۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشجویان دانشگاه‌‎های دولتی در آموزش و پرورش جذب شدند که امسال این رقم به ۴۰ درصد رسیده است. همچنین از این تعداد ۲۳ نفر دانشجوی نمونه و ۳۷ نفر از نیز از بنیاد ملی نخبگان و ۶۱ مخترع جذب آموزش و پرورش شدند.
لطیفی خاطرنشان کرد: سطح علمی آزمون امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل‌توجهی داشته که امیدواریم شاهد حضور معلمان نخبه با انگیزه برای تربیت نسل آینده در آموزش و پرورش باشیم.
 فرصت ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش ‌و پرورش تا ۲۱ مهرماه
در همین خصوص سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ تا ۲۱ مهرماه مهلت دارند از فرصت ایجادشده برای تکمیل ظرفیت پذیرش این آزمون استفاده کرده و نسبت به اعلام وضعیت بومی و انتخاب شغل‌محل موردنظر خود در سایت این سازمان اقدام کنند.
در اطلاعیه اعلام انتخاب شغل‌محل در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، آمده است: «با توجه به اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی ویژه رشته‌های شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱، به اطلاع داوطلبان این آزمون می‌رساند در اجرای بندهای ۱ و ۲ بخش پنجم دفترچه آزمون و به منظور تکمیل ظرفیت‌های باقیمانده مجوز شماره ۹۹۶۶۵ به تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن وزارتخانه براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی‌های مرتبط با احراز شغل معلمی و ضوابط عمومی و اختصاصی منطبق با مفاد دفترچه آزمون استخدامی این داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب کد شغل‌محل اقدام کنند.
داوطلبان واجد شرایط می‌توانند تا روز جمعه ۲۱ مهرماه جاری با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی
www.sanjesh.org و مطالعه راهنمای «انتخاب شغل‌محل در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱» نسبت به اعلام وضعیت بومی و انتخاب شغل‌محل از فهرست شغل‌محل‌های مندرج در این راهنما اقدام کنند.
زمان اعلام‌شده برای انتخاب شغل‌محل در مرحله تکمیل ظرفیت غیرقابل تمدید است.»
انتهای پیام/
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱