دارنده سه مدال جهانی کشتی آزاد:

پاداش ۳ مدال جهانی کشتی ۵ کارت هدیه بود!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۸۰۲۶۹
دارنده سه مدال جهانی کشتی آزاد می‌گوید پاداش وعده داده شده مسئولان از مسابقات جهانی ۲۰۲۱ بلگراد، دریافت ۵ کارت هدیه در سال ۲۰۲۳ بوده است.
۰
plusresetminus
پاداش ۳ مدال جهانی کشتی ۵ کارت هدیه بود!
به گزارش بلاغ؛ محمد نخودی در گفت‌وگویی درباره اینکه با وجود کسب سه نشان جهانی در سه سال متوالی، کمتر نامی از او برده شده، اظهار داشت: همه تلاشم را کردم که مدال بگیرم و خوشحالم که در سه سالی که در رده سنی بزرگسالان ملی‌پوش شدم، هیچ سالی بدون مدال برنگشتم.
وی درباره اینکه پیش از آغاز رقابت‌ها باتوجه به اینکه جردن باروز، حریف فینال دو جهانی قبلی او؛ در این دوره از مسابقات جهانی حضور ندارد همه او را شانس اول طلای ۷۹ کیلوگرم می‌دانستند، اما سوم جهان شد، خاطرنشان کرد: خودم هم فکر می‌کردم اول شوم ولی در کشتی با روسیه صدِ خودم را نگذاشتم، ضمن اینکه او هم کشتی من را آنالیز کرده، کشتی را بسته بود.
* از عثمانوف شناخت نسبی داشتم
نخودی در پاسخ به این سؤال که آیا تجربه کشتی گرفتن با عثمانوف را از قبل داشت؟ عنوان کرد: با او کشتی نگرفته بودم، اما سال گذشته برای جام باشگاه‌های جهان به ایران آمده بود. از او شناخت نسبی داشتم. اگر صدِ خودم را می‌گذاشتم، می‌توانستم او را ببرم.
کشتی‌گیر ۲۳ ساله جویباری درخصوص اینکه آیا این حریف را دست کم گرفته بود؟، گفت: نه، اتفاقاً اصلی‌ترین حریفم را هم پیش از آغاز مسابقات، کشتی‌گیر روس می‌دانستم اما تا دقیقه نود این صحبت در مورد آنها مطرح بود که معلوم نیست روس‌ها در بلگراد باشند یا نباشند. معلوم بود که اگر بیایند، آماده می‌آیند چون تمرین داشتند. روی کشتی‌گیران گرجستان و اوکراین هم حساب می‌کردم که در بلگراد دوم و سوم شدند. کشتی‌گیر گرجستان فکر می‌کنم همسن من باشد و کشتی‌گیرخوبی است. روی کشتی‌گیر آمریکا حساب نمی‌کردم چون قبلاً چند بار سابقه کشتی گرفتن با او را داشتم.
* تجربه کشتی گرفتن در ۸۶ کیلو را ندارم
نخودی درباره جردن باروز تصریح کرد: فکر کنم بخواهد دوباره به ۷۴ کیلو برگردد، من هم هنوز تصمیم نگرفته‌ام کدام وزن کشتی بگیرم. قطعاً در این خصوص با کادرفنی تیم ملی مشورت و بعد تصمیم‌گیری می‌کنم.
وی درمورد اینکه آیا تجربه حضور در مسابقه رسمی در دو وزن المپیکی ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم را دارد؟، گفت: سال ۲۰۱۸ در آسیایی بزرگسالان مدال برنز ۷۴ کیلوگرم را گرفتم، اما در ۸۶ کیلو چنین تجربه‌ای ندارم.

* نقره هم به دردم نمی‌خورد چه برسد به برنز
نخودی با اشاره به شکست خیلی از مدعیان طلا در صربستان عنوان کرد: از جمع ۱۰ کشتی‌گیری که سال گذشته در بلگراد قهرمان جهان شده بود، فقط دیوید تیلور توانست امسال هم طلایش را تکرار کند. در ۹ وزن کشتی‎گیران دیگری قهرمان جهان شدند چون سالِ قبل از المپیک بود و سطح مسابقات خیلی بالا بود، خصوصاً در اوزان المپیکی.
قهرمان سال ۲۰۲۱ جوانان جهان در رابطه با اینکه هنوز سکوی اولی بزرگسالان جهان را تجربه نکرده، گفت: خداراشکر که از این سه جهانی، دست خالی برنگشتم، اما حقیقتاً طلا ارزش دیگری برای کشتی‌گیر و تیم دارد. واقعاً لذتش نوع دیگری است. وقتی به عثمانوف باختم شب تا صبح نخوابیدم. آقا پژمان (درستکار) و احسان امینی خیلی با من حرف زدند که سعی  کنم و برای مدال بجنگم. می‌گفتم بعد از دو سال دومی، نقره هم دیگر به دردم نمی‌خورد، چه برسد به برنز. برای طلا رفته بودم، سوم بشوم که چه؟ با این حال مجبور بودم خودم را جمع کنم، به این فکر کردم که به هرحال رسیدن به مدال برنز بهتر از دست خالی برگشتن است. اینها را گفتم و روی تشک رفتم.
*در مراسم استقبالِ سال اول همه بودند، جز من
وی در پاسخ به این اینکه آیا در این سال‌ها به اندازه مدال‌هایش به او توجه شده است؟، تأکید کرد: نه، من چیزی ندیدم. آن زمان که برای اولین بار به مسابقات جهانی رفتم، موقعیت رئیس هیئت کشتی جویبار در خطر بود، می‌گفت همه جا بگویید جویباری هستیم، دائم هم حرفش این بود که من با قدرت برمی‌گردم. تازه از جهانی نروژ برگشته بودیم، چهار جویباری مدال جهانی گرفته بودند. به من زنگ زدند که روز چهارشنبه برای شما چهار نفر (حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، محمد نخودی و امیرمحمد یزدانی) مراسم استقبال می‌گیریم. گفتند ساعت سه عصر فلان جا باش، من ساری بودم و باید خودم را به جویبار می‌رساندم. چون مراسم برایم مهم بود، زودتر حرکت کرده بودم.
ساعت یک زنگ زدند گفتند ۱۰ دقیقه دیگر فلان جا باش، محل قبلی و ساعتش را عوض کردند. بعد دوباره گفتند اگر پنج دقیقه دیگر آمدی، آمدی وگرنه ما می‌رویم. باوجودی که زمان و مکان را تغییر داده بودند، ۱۰ دقیقه از آن زمانی که گفتند دیرتر رسیدم چون ترافیک بود. به مراسم استقبال نرسیدم، یعنی آن سه مدال‌آور دیگر بودند، اما من نبودم!
* عمداً کاری کردند در مراسم استقبال نباشم
«چه کسی در این خصوص با آنها تماس گرفته و زمان و مکان را اعلام کرده بود؟» نخودی در این باره گفت: نمی‌دانم چه کسی زنگ زده بود، اما با عمویم تماس داشتند. عمداً کاری کردند که من نباشم، بعد خواستم خودم را از داخل شهر به مراسم استقبال برسانم که دیدم شهر را بستند. بعد به روستای خودم رفتم و آنجا از من استقبال شد.
دارنده دو نشان نقره و یک برنز جهان با اشاره به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد، خاطرنشان کرد: مردم از من می‌پرسیدند چرا بعد از مسابقات جهانی صربستان داخل شهر عکس تو نبود، من واقعاً نمی‌دانستم چرا! داخل شهر بنر کشتی‌گیران جویباری را می‌زنند، عکس همه هم بود، با فاصله ۱۰ متر از هم بنر حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرمحمد یزدانی اما عکسی از من نبود. نمی‌دانستم مشکل‌شان با من چه بود. مردم دلیلش را می‌پرسیدند اما نمی‌دانستم چه جوابی باید بدهم. رئیس هیئت جویبار سال گذشته خانه ما نیامد اما گفت ما آمدیم شما نبودید! مگر می‌شود؟ خیلی سال است که وقتی می‌خواهند به خانه کسی بروند، پیش از آن زنگ می‌زنند و اطلاع می‌دهند. ضمن اینکه در جهانی بلگراد ۲۰۲۲ هم انگشت دستم و هم پایم شکسته بود و تا دو هفته بیرون از خانه نرفتم، بنابراین همیشه در خانه بودیم، درِ خانه‌مان هم بیست و چهار ساعته باز بود، کجا آمدند و کدام در را زدند که ما نبودیم؟
* به بقیه سکه دادند، به من زنگ هم نزدند
نفر سوم وزن ۷۹ کیلوگرم جهان در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ افزود: امسال هم رئیس هیئت کشتی جویبار به خانه بقیه کشتی‌گیران رفت و به آنها سکه داد، اما برای من چنین کاری نکرد. هر چیزی که به کشتی‌گیران بدهند، حق‌شان هست، تازه خیلی هم کم بوده، اما حرفم این است که حتی به من زنگ هم نزدند. همانطور که وقتی در اردوی تیم ملی هم هستم، وقتِ ضرب‌خوردگی یا هر اتفاق دیگری، زنگ نمی‌زنند. حتی بعد از جهانی یک تبریک هم به من نگفتند، سکه که پیشکش.
* وعده پاداش ۳۰ میلیونی جهانی نروژ، ۵ کارت هدیه‌ شد
نخودی درخصوص اینکه آیا دیگر مسئولان ورزشی جویبار از او تجلیلی بابت مدال‌هایش به عمل آورده‌اند، به تسنیم گفت: بعد از مسابقات جهانی اسلوی نروژ، یک هفته درمیان زنگ می‌زدند و می‌گفتند می‌خواهیم بیاییم! امیرمحمد (یزدانی) مصاحبه می‌کرد که شهرهای دیگر از قهرمانان‌شان تجلیل کرده‌اند اما کسی از ما تجلیل نکرده، دوباره زنگ می‌زدند که می‌خواهیم بیاییم و وعده می‌دادند. آن وقت گفتند که ۳۰ میلیون پاداش می‌دهیم. دو مسابقه جهانی دیگر هم از اسلو گذشت اما هنوز آن پاداش را نداده‌اند.
بعد از دو سال، تازه امسال مسئولان ۵ تا کارت هدیه دو میلیون تومانی دادند. برخلاف کارت هدیه‌ای که آن سال به کامران قاسم‌پور دادند و داخلش هم خالی بود، اینها دو میلیون تومانی هستند! اینها را که می‌گویم برای این است که مردم بدانند، چون دائم از من در مورد برخورد و جایزه‌های مسئولان می‌پرسند، باید مردم بدانند که برای ما هیچ کاری نکردند، حتی رئیس ورزش و جوانان جویبار هم به خاطر رئیس هیئت کشتی جویبار کاری نکرد. امسال بعد از کسب سه مدال جهانی، تازه بار اول‌شان بود که آمدند، همه مسئولان هم دست خالی آمدند. زمانی رئیس هیئت کشتی استان مازندران عسکری محمدیان بود که او هم اصلاً نیامد. امسال هم کسی از هیئت استان نیامد. مسئولان روستای خودم (لاریم) را هم در این چند سال ندیدم، حتی تماس هم نگرفتند.
* منبع درآمدی جز لیگ ندارم
وی درباره اینکه آیا بعد از مسابقات جهانی بلگراد استارت تمریناتش را زده است؟، عنوان کرد: با کادرفنی تیم ملی هماهنگم و تمریناتم را در شهر خودم پیگیری می‌کنم.
نخودی که سال ۲۰۲۱ بعد از کسب مدال طلای جوانان جهان، مدال نقره بزرگسالان جهان را نیز در اسلو کسب کرد، درباره اینکه با کدام تیم برای حضور در لیگ برتر قرارداد خواهد بست؟، گفت: هنوز هیچ تیمی زنگ نزده و قرارداد نبستم. امسال بیشتر از دو تیم متمول که در لیگ نداریم و هر کدام هم فقط می‌توانند با سه ملی‌پوش قرارداد ببندند.
نایب‌قهرمان کشتی آزاد جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ درخصوص اینکه منبع درآمدش از کجاست و آیا موضوع استخدامش حل شده است؟، تأکید کرد: شغلی ندارم، بیکارم و منبع درآمدی غیر از لیگ ندارم که آن هم هنوز قراردادی نبسته‌ام.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱