تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۷۹۲۵۵
تاکنون ۳۲۰ هزار قطعه زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت به صورت انفرادی و گروهی واگذار شده است.
۰
plusresetminus
۳۲۰ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن‌
به گزارش بلاغ، براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت راه و شهر‌سازی، تاکنون ۹۳ هزار ۹۰۳ قطعه زمین به صورت انفرادی و ۲۰۲ هزار ۹۰۶ قطعه زمین به صورت گروهی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است.
 
براساس این آمار در مجموع، ۲۹۸ هزار ۸۰۹ قطعه زمین برای ساخت مسکن در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است. همچنین بر اساس آمار، ۱۴ هزار ۸۶۸ قطعه زمین به صورت انفرادی و ۸ هزار ۳۷۰ قطعه زمین به صورت گروهی نیز به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شده است. با توجه به آمار یاد شده، وزارت راه و شهر‌سازی در مجموع و در قالب دو طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت ۳۱۹ هزار ۸۶۵ قطعه زمین در اختیار مردم به دو صورت گروهی و انفرادی قرار داده است.
 تامین ۵۱ هزار هکتار زمین برای نهضت مسکن
در همین راستا، ارسلان مالکی، رئیس‌ سازمان ملی زمین و مسکن با ‌اشاره به اهمیت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن گفت: در کل ۱۰ سال دهه ۹۰، تنها تعداد ۱۳۳ هزار خانواده زمین دریافت کردند. دولت سیزدهم برای اجرای نهضت ملی مسکن و ایجاد شهرک‌های جدید ۵۱ هزار هکتار زمین تامین کرده است.
 
او تاکید کرد: امسال تمرکز تمام ادارات راه و شهر‌سازی استان‌ها و سازمان ملی زمین و مسکن، در راستای آماده‌‌سازی زمین، فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات زمین‌های خارج از محدوده حریم شهرها بوده و تلاش برای الحاق این زمین‌ها به شهر ادامه دارد.
مالکی با‌ اشاره به طرح دولت برای تامین مسکن خانواده‌های کم‌درآمد گفت: تلاش داریم تا امسال دهک‌های اول تا سوم را هم تحت پوشش خدمات خود در حوزه تامین زمین مسکونی قرار دهیم.
 
 ۳۱۰ هزار مسکن ملی روستایی در حال ساخت
همچنین به گزارش وزارت راه و شهر‌سازی، مجید جودی، معاون بنیاد مسکن‌ درباره روند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را در روستاها اعلام کرد: ۳۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز عملیات اجرایی شده است. تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۱۵۰ هزار واحد نیز در دست ساخت است. از سهمیه ۲۰۰ هزار واحدی سال ۱۴۰۱، اکنون ۱۸۰ هزار واحد عقد قرارداد شده و ۲۰ هزار واحد نیز در مرحله جذب و عقد قرارداد بانکی است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد کرده است تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن را در شهرها و روستاها عملیاتی و اجرائی کند.

انتهای پیام/
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳