تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۷۷۹۰۶
عامل اصلی تشکیل صف مرغ در دولت روحانی، قائم‌ مقام وزیر کشاورزی دولت سیزدهم شد.
۰
plusresetminus
انتصابات نگران‌کننده در وزارت جهاد کشاورزی!
به گزارش بلاغ به نقل از نود اقتصادی، روز دوشنبه و در یک خبر انتصاب عجیب، محمود خاوازی؛ وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم که عملکرد بسیار بحث برانگیزی را در سال‌های پایانی دولت حسن روحانی در حوزه کشاورزی رقم زده بود به جای علایی مقدم به عنوان قائم‌مقام و معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه انتخاب شد.

خاوازی در شرایطی در کمتر از دو سال از پایان مسئولیتش در دولت گذشته به ساختمان خیابان طالقانی بر می‌گردد که دوره فعالیت او یادآور صف‌های طولانی مرغ، کمبود نهاده‌های دامی، مشکلات سامانه بازارگاه، تاخیرهای پیاپی در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم و از دست رفتن خودکفایی تولید این محصول، سقوط فاحش در آمارهای امنیت غذایی و گرانی شدید کالاهای اساسی بوده است و شاید خودش هم فکر نمی‌کرد برای قبول مسئولیت دوباره به وزارت جهاد کشاورزی فراخوانده شود.
انتصابات نگران‌کننده در خیابان طالقانی
محمدعلی نیکبخت؛ وزیر جهاد کشاورزی که پیش از این با انتصاب شاهرخ رمضان‌نژاد به عنوان سرپرست حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی پای مدیران سیاسی دولت گذشته را به این وزارتخانه راهبردی باز کرده بود با حکم دادن به خاوازی، موجی از نگرانی درخصوص تکرار ناکامی‌های بخش جهاد کشاورزی در دولت روحانی را پدید آورد.

قطعا عملکرد علایی مقدم و بسیاری از مدیران دوره ساداتی‌نژاد وزیر سابق جهاد کشاورزی هم قابل دفاع نیست ولی این نمی‌تواند دلیلی برای بازگرداندن مدیران شکست خورده دولت روحانی باشد. باید دید وزیر جهاد کشاورزی چه توجیهی برای حکم دادن به یک مدیر نه چندان خوشنام در وزارت جهاد کشاورزی دارد و آیا با بازگشت خاوازی باید منتظر تکراری ناکامی‌های دولت روحانی در تامین امنیت غذایی و گرانی کالاهای اساسی باشیم؟

این‌گونه انتصابات در حالی است که رهبر معظم انقلاب با وجود تمجید از اقدامات دولت، نسبت به وضعیت معیشت مردم، بارها گلایه کرده‌اند و دولت باید ضمن ادامه طرح‌های کلان، به بهبود فوری وضع کف بازار بپردازد. همچنین کشور به تازگی در تولید گندم نان خودکفا شده و کشاورزان به دولت اعتماد کرده‌اند اما در گندم صنعت، برنج، نهاده‌های دامی و دیگر محصولات اساسی محتاج خودکفایی است و از این‌رو، انتصاب افرادی که موجب ناامیدی کشاورزان شدند نگران‌کننده است.

گرانی آب خوش در وزارت جهادکشاورزی
در حالی که بازار مرغ به آرامش رسیده و کشاورزی روی مدار خودکفایی افتاده اما انگار قرار نیست آب خوش از گلوی مردم و رئیس‌جمهور پایین برود چرا که پای مدیران بی‌تدبیر دولت روحانی به دولت رئیسی باز شده است. این سؤال پیش می‌آید که مگر قحط الرجال است؟!
به گزارش خبرگزاری فارس، بازار مرغ این روزها به افزایش‌های چند وقت پیش پایان داده و در حالت تعادل به سر می‌برد. قیمت‌ها به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برگشته است فراوانی از دیگر مؤلفه‌های بازار است که در هر مغازه و فروشگاهی مرغ به وفور یافت می‌شود. مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کیلویی ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رود و هیچ مشتری دست خالی بر نمی‌گردد این در حالی است که طی یکی دو ماه گذشته قیمت مرغ تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم بالا رفته بود.

مقایسه وضعیت فعلی تامین غذا با دوران روحانی و خاوازی، این نگرانی را به وجود می‌آورد که مردم باید دوباره خود را برای قرار گرفتن در صف ارزاق آماده کنند


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳