تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۷۷۰۶۳
مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: چون برداشت درختان در زراعت چوب تناوبی و در بازه پنج تاهفت ساله است زراعت چوب آسیبی به این طرح وارد نمی‌کند.
۰
plusresetminus
زراعت چوب به طرح کاشت یک میلیارد درخت آسیب می‌زند؟
به گزارش بلاغ،رضا احمدی با بیان اینکه قرار است طی مدت چهار سال یک میلیارد درخت یعنی سالی ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته شود، اظهار کرد: البته این درخت‌ها فقط گونه‌های جنگلی و مختص به منابع طبیعی نیست و به چهار دسته گونه‌های جنگلی، درختان میوه‌دار، فضای سبز و زراعت چوب تقسیم می‌شود.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا زراعت چوب و قطع درختان به طرح کاشت یک میلیارد درخت آسیبی وارد نمی کند؟ گفت: ۳۰ درصد اصله نهال های تولید شده مربوط به زراعت چوب است و سطح زیرکشت بالایی دارد. یعنی حدود ۳۰۰ تا ۳۳۰ هزار هکتار  از این طرح برای زراعت چوب است. اما نکته حائز اهمیت این است زمان برداشت از این چوب‌ها به یکباره نبوده و متناوب و در بازه پنج تا هفت سال است.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اضافه کرد: برخی از گونه‌های درنظر گرفته شده قدرت رشد مجدد در بازه کوتاه مدت را دارند. مثلا گونه‌ اکالیپتوس که سهم قابل توجهی در زراعت دارد سه تا شش ماه بعد از قطع شدن، مجددا تبدیل به همان درخت می شود و قابلیت این را دارد که تا پنج مرتبه قطع  و مجددا خود را احیا کند.

وی تصریح کرد: در گونه صنوبر نیز بلافاصله بعد از برداشت درخت جدیدی کاشته و جایگزین می شود. به همین دلیل خسارتی به طرح وارد نمی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷