رئیس سازمان فروش و جمع‌آوری اموال تملیکی خبر داد:

عرضه پورشه‌های لوکس بندر نوشهر طی ۲ ماه آینده بعد از ۱۰ سال

تاریخ انتشارجمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۴۷۶۱۶۲
رئیس سازمان فروش و جمع‌آوری اموال تملیکی از عرضه خودروهای پورشه بندر نوشهر که حدود ۱۰ سال در توقیف بوده‌اند، طی ۲ ماه آینده خبر داد.
۰
plusresetminus
عرضه پورشه‌های لوکس بندر نوشهر طی ۲ ماه آینده بعد از ۱۰ سال
به گزارش بلاغ، عبدالمجید اجتهادی در خصوص تعیین تکلیف خودروهای لوکسی که بیش از ۱۰ سال است در بندر نوشهر توقیف شده و اجازه ترخیص ندارند، اظهار کرد: خودروهای پورشه‌ای که چند سالیست در بندر نوشهر متوقف شده اند، با توجه به ظرفیت قانونی بودجه سال ۱۴۰۲ به زودی با پلاک‌گذاری ملی، عرضه و به مزایده گذاشته خواهند شد.

رئیس سازمان فروش و جمع‌آوری اموال تملیکی با بیان این که این خودروها نه قاچاق هستند نه متروکه افزود: این خودروها تاکنون با دستور قضایی به دلایل مشکلاتی اعم از بدهی مالیاتی، حجم بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی و عدم ثبت سفارش متوقف شده بودند. در گذشته ظرفیتی در قانون برای تعیین  تکلیف آنها وجود نداشت،  اما این ظرفیت قانونی ایجاد شده و از طریق سازمان اموال تملیکی طی ۲ ماه آینده به مزایده گذاشته خواهند شد.

محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی نیز اظهار داشت: آمار واردات خودروی ترخیص شده از گمرک تا ۲۵ مرداد سال ۱۴۰۲ معادل ۷۲۷ دستگاه به ارزش تقریبی ۱۷.۲ میلیون دلار است.

وی افزود: آمار واردات گوشی موبایل مسافری در سه ماه نخست سال جاری ۱۴۹ هزار و ۱۶۶ دستگاه به ارزش تقریبی ۹۰ میلیون دلار بوده است. در عین حال، ۴ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۳۹ دستگاه موبایل نیز از ابتدای سال جاری تا ۲۵ مردادماه به روش تجاری وارد کشور شده که ارزش دلاری آن ۸۸۵ میلیون و ۶۱۹ هزار دلار بوده است. واردات موبایل طی این مدت از نظر تعداد ۴.۳۹ درصد و از نظر ارزش ۱۸.۴۹ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های مطلوبی که ایجاد شده، آزاد شدن واردات شمش طلا است که در سه ماه نخست سال جاری ۸۷۷ کیلوگرم به ارزش ۵۷ میلیون دلار به صورت مسافری و ۳.۸۳۵ کیلوگرم به ارزش ۲۴۸ میلیون و ۶۸۱ هزار دلار نیز به روش تجاری وارد شده است.

رئیس‌کل گمرک در بخش دیگری از سخنانش به تعداد و اهم تسهیلات گمرکی اشاره کرد که استفاده حداکثری از مسیر سبز و زرد، موافقت با انتقال کالا به انبارهای اختصاصی، اخذ ضمانت‌نامه بانکی، ترخیص نسیه بدون دریافت حقوق ورودی برای واحدهای تولیدی و ترخیص با حداقل اسناد برای شرکت‌های دارویی از جمله این تسهیلات است.

وی در ادامه از به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها نیز خبر داد و گفت: اولین گمرک تخصصی در فرودگاه امام راه‌اندازی شده که مختص حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ITC) است و راه‌اندازی این گمرک تخصصی نخستین تجربه از این نوع در کشور است.

وی با اشاره به اصلاح و ابلاغ دستورالعمل اجرایی فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی گفت که در گذشته ۶۸۵ فعال برگزیده می‌توانستند از این امکان بهره‌مند شوند اما با اصلاح دستورالعمل آن، اکنون ۱۷۶۰ شرکت برای استفاده از این تسهیلات ثبت نام کرده اند.

رضوانی‌فر در تشریح تسهیلات تعیین شده برای فعالان اقتصادی به اعطای تسهیلات انبار اختصاصی هم اشاره کرد و گفت: تاکنون گمرک ایران با ۲۴۸ شرکت در سطح کشور قرارداد انبار اختصاصی تحت کلید منعقد کرده است. شرکت‌های مستقر در استان‌های اصفهان، گیلان، مرکزی، مازندران، قزوین، البرز، اردبیل و زنجان به ترتیب بیشترین انعقاد قرارداد انبار اختصاصی را داشته‌اند.

رئیس‌کل گمرک، وضعیت پاسخگویی دستگاه‌های مختلف به استعلامات گمرک در طول ۶ ماه گذشته را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: متوسط روز پاسخگویی به استعلامات توسط اداره استاندارد ۱۷ روز، سازمان غذا و دارو ۹ روز، سازمان دامپزشکی ۱۳ روز و سازمان حفظ نباتات ۶ روز است که هدف‌گذاری ما این است که مدت زمان پاسخگویی برای همه سازمان‌ها به ۳ روز کاهش یابد.

وی در ادامه چالش گمرک را تعدد بخشنامه‌ها برشمرد و در این باره توضیح داد: در طول ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ بخشنامه‎های مهم و تأثیرگذار در حوزه بهای تمام‌شده تولیدکنندگان و تجار حداقل ۳۱۹ بخشنامه بوده است که ۲۰۷ مورد در بخش صادرات و ۱۱۲ مورد در بخش واردات بوده است که سهم دستگاه‌های مختلف قابل احصا است. اما با مصوبه اخیر دولت مبنی بر بارگذاری بخشنامه‌ها در سایت معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری پیش از ابلاغ، از میزان صدور بخشنامه‌ها کاسته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷