مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد:

مساجد مهم‌ترین قرارگاه تحول فرهنگی و اجتماعی

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۷۵۹۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تمامی تربیت‌‌یافتگان مکتب سرخ عاشورا از مساجد پرورش‌ یافته‌اند و مساجد مهم‌ترین قرارگاه تحول فرهنگی است.
۰
plusresetminus
مساجد مهم‌ترین قرارگاه تحول فرهنگی و اجتماعی
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار با اشاره به ۳۰ مرداد ماه روز جهانی مسجد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اهمیت کارکردهای مساجد درصدر اسلام وامتداد آن پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کارکردهای مساجد ضمن تقویت باورهای دینی و اعتقادی، سرچشمه و کانون نشر خوبی‌ها و امید ومحور حل مسائل محله در جامعه محسوب می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندرانبه مساجد طراز انقلاب اشاره کرد و افزود: تعاریفی که بعد از انقلاب در بیان امامین انقلاب اسلامی به آن اشاره شده است ، زمینه‌های رشد فعالیت‌ها را در مساجد فراهم نموده است تا جایی که تقریبا محور همه فعالیت‌ها در مساجد بود.

وی به فرمایشات امام (ره ) درخصوص مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امام خمینی (ره) مساجد را به عنوان پایگاهی برای تجمع نیروهای مومن و انقلابی و سنگری برای تقویت ارزش‌های دینی و انقلابی عنوان کردند و در بعد از انقلاب تقریبا همه امور اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی در مساجد مطرح و حل و فصل می‌شد.

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد مساجد را استمرار حرکت و مسیر امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: دهه ۷۰ دهه شکوفایی و اوج فعالیت‌های مساجد با رویکرد علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به افزایش تعداد مساجد در استان مازندران اشاره و بیان کرد: بعد از انقلاب مساجد کارکرد آموزشی، تربیتی نیز پیدا کردند و به تعبیری میتوان گفت، امروزه باید مساجد را قرارگاه فرهنگی و اجتماعی در شهرها و روستاها و محلات قرار دهیم.

شریف‌تبار بیان کرد: در بسیاری از مساجد محلی و روستایی، با محوریت امامان محله، به امور و مشکلات مردم رسیدگی می شود و در این خصوص توفیقات بسیاری هم به دست آمد که نشان‌دهنده اراده مردمی برای محور قرار دادن مساجد است.

این مسئول فرهنگی به کارکردهای اجتماعی مساجد در مناطق آسیب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در محلات و مناطق آسیب با حضور مبلغین و همکاری بسیج و مردم ، پایگاه‌های قرآنی ، هیئات مذهبی و موسسات فرهنگی ایجاد شد و پیرو آن ، آسیب‌های اجتماعی در ان مناطق به حداقل رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری مساجد محلی برای ارتقای باورهای اعتقادی و دینی ، بصیرت افزایی و پایگاهی برای خودسازی ، انسان سازی ، محلی برای زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی است و فعالیت های آن فقط معطوف به یک بعد نیست.

شریف‌تبار در پایان افزد: آنچه که امروز ضروری و مهم به نظر می رسد امر راهبری ورسیدن به قله ازطریق  نرم افزار امامت وارتقا امامت مسجد به امامت محله وامامت میانی است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷