تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۴۷۵۰۳۳
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، آثار ترکیبی آلودگی هوای محیط و آلودگی هوای خانگی، سالانه با هفت میلیون مرگ زودرس در جهان مرتبط است.
۰
plusresetminus
هشدار| ۷ میلیون مرگ زودرس در اثر آلودگی هوا
به گزارش بلاغ به نقل از سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، علاوه بر این، حدود۴/۲میلیارد نفر در معرض سطوح خطرناک آلودگی هوای خانگی قرار دارند؛ زیرا از اجاق‌های ساده برای پخت و پز استفاده می‌کنند که سوخت آن از نفت سفید، زیست توده (چوب، فضولات حیوانات و ضایعات محصولات کشاورزی) و زغال‌سنگ است.
از دود معلق در شهرها گرفته تا دود در داخل خانه، همگی از عوامل آلودگی هواست که تهدیدی بزرگ برای سلامت و آب و هواست. آلودگی هوای محیط (بیرون) هم در شهرها و هم در مناطق روستایی باعث ایجاد ذرات ریز می‌شود که  به سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، سرطان ریه و بیماری‌های حاد و مزمن تنفسی می‌انجامد.
داده‌های سازمان جهانی بهداشت همچنین نشان می‌دهد که تقریباً تمام جمعیت جهان (۹۹ درصد) هوایی را تنفس می‌کنند که فراتر از محدودیت‌های تعیین‌شده در دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و حاوی سطوح بالایی از آلاینده‌هاست. همچنین کشورهای بادرآمد پایین و متوسط ​​بیشتر در معرض این آلودگی هستند.
کیفیت هوا ارتباط تنگاتنگی با آب و هوا و اکوسیستم‌های زمین درسطح جهان دارد. 
بسیاری از محرک‌های آلودگی هوا (یعنی احتراق سوخت‌های فسیلی) نیز منابع انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند. بنابراین، سیاست‌های کاهش آلودگی هوا، یک راهبرد برد-برد هم برای آب و هوا و هم برای سلامت انسان‌ها ارائه می‌کند، بار بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد و همچنین به کاهش کوتاه‌مدت و بلندمدت پدیده تغییرات آب‌وهوایی کمک می‌کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷