تاریخ انتشارجمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۷۳۶۵۲
برداشت اشتباه وارد کنندگان از نامه معاون اول رئیس جمهور به وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات برنج دردسرساز شد.
۰
plusresetminus
ماجرای برداشت متفاوت از نامه معاون اول رئیس جمهور درباره واردات برنج
به گزارش بلاغ، فعالان بازار برنج اخبار منتشر شده در  برخی رسانه ها و سایت های خبری درباره لغو ممنوعیت واردات برنج  را تکذیب می کنند، آنها می گویند نامه دفتر معاون اول رئیس جمهور به وزیر جهاد کشاورزی برای بررسی موضوع بوده به لغو ممنوعیت واردات برنج اشاره نکرده است.

انجمن واردکنندگان برنج 19 تیر امسال در نامه ای  به وزیر تاز منصوب شده وزارت جهاد کشاورزی درخواست لغو ممنوعیت واردات برنج را کرد.

دفتر معاون اول رئیس جمهور در پاسخ این نامه به وزیر جهاد کشاورزی نوشت: نامه انجمن وارد کنندگان در خصوص« پیشنهاد لغو ممنوعیت واردات برنج و یا حداقل کاهش زمان ممنوعیت از 4 ماه به 2 ماه؛ با توجه به تقارن ماه محرم و صفر و برگشت حجاج و افزایش تقاضای فصلی» به استحضار جناب آقای دکتر مخبر معاون اول محترم رئیس جمهور رسید ایشان نوشتند.«جهت اقدام لازم».

 
در این نامه به هیچ عنوان به لغو ممنوعیت واردات اشاره نشده و تنها از وزارت جهاد کشاورزی درخواست بررسی شده است.

بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید مسأله را بررسی کند و در صورتی که این وزارت خانه به نتیجه برسد تا ستاد تنظیم بازار آن را بررسی کند.

علاوه بر این وزیر جهاد کشاورزی اخیرا گفته است که 2500 میلیارد تومان برای خرید برنج مازاد شمال توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران مصوب شده است یعنی هنوز برنج سال گذشته در دست کشاورزان وجود دارد.

پیش از این نیز بارها برنج‌کاران شمال از وجود برنج در انبارها و نبود  خریدار گلایه کرده و انتقاد می‌کردند که چرا وزارت جهاد برنج آنها را خریداری نمی‌کند.

کشور سالانه به حدود 2 میلیون تن برنج نیاز دارد که بخشی از آن از طریق و اردات تامین می شود، در سالهای گذشته وزارت جهاد کشاورزی 4 ماه فصل برداشت، واردات را ممنوع می کرد تا تولید کننده داخلی ضرر نکند، وارد کنندگان با نوشتن نامه به معاون اول رئیس جمهور به دنبال لغو یا محدود کردن مدت زمان ممنوعیت واردات هستند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷