سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران عنوان کرد:

دلایل تاخیر در آزادسازی سواحل نهادهای غیردولتی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰
کد مطلب : ۴۷۲۴۲۵
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: علت تاخیر در آزادسازی سواحلی که در اختیار نهادهای دولتی نیست به دلیل مشخص نبودن نحوه استفاده از آن است.
۰
plusresetminus
دلایل تاخیر در آزادسازی سواحل نهادهای غیردولتی
به گزارش بلاغ، احمد توکلی با بیان اینکه علت تاخیر در آزادسازی سواحلی که در اختیار نهادهای دولتی نیست به دلیل مشخص نبودن نحوه استفاده از آن است، اظهار داشت: این مشکل قانونی باید رفع شود.

وی با بیان اینکه قانون باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: سواحل در اختیار اماکن دولتی، آزادسازی و در اختیار اقشار مختلف مردم قرار گرفت؛ همچنین بقیه سواحل در اختیار اماکن دولتی نیز آزاد سازی انجام شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: باید این اختیار به مجموعه استان داده شود که از ظرفیت شهرداری ها، دهیاری ها و یا بخش خصوصی برای ساماندهی سواحل استفاده کنند.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه بین وزارت کشور، منابع طبیعی و استانداری مازندران، گفت: در ماده هفت قانون، ایجاد هرگونه تاسیسات در داخل حریم ممنوع است، اما تفاهمنامه نیز ناقض قانون نیست.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، افزود: در آخرین جلسه ستاد اجرایی ساماندهی سواحل، استاندار دستور داد که بخش منابع طبیعی این آمادگی را داشته باشد در حوزه اجرای خیابان های ساحلی و تاسیسات گردشگری همراهی کند. اکنون پس از امضای این تفاهمنامه، این طرح نیز در برخی مکان ها عملیاتی و خیابان های ساحلی ۲۰ متری در برخی از سواحل استان احداث شده است.

توکلی بیان کرد: در بقیه اراضی ماسه ای و شنی خارج از حریم ۶۰ متری دریا نیز تاکنون حدود ۲۱ منطقه شناسایی شده که تا ۵۰ نقطه نیز افزایش خواهد یافت و در نظر است نسبت به اجرای تاسیسات گردشگری از جمله احداث سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران و دیگر امکانات رفاهی اقدام شود.

وی گفت: همسو با تحقق این مهم، سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به فرمانداری ها، در صورت انتخاب مکان های معرفی شده، به منابع طبیعی مراجعه کنند و در قالب قرارداد پنج ساله اقدام به امضای قرارداد برای احداث تاسیسات گردشگری کنند.

این مسئول با بیان اینکه، آن قسمت از اراضی ساحلی که دارای سند هستند مالکیت آن مشخص بوده و عمده مشکل ما سواحلی است که مردم برای استفاده هیچ گونه امکاناتی در اختیار ندارند، گفت: اماکن دولتی که در حریم دریا واقع شده اند در قالب مولد سازی قابل استفاده برای مردم خواهد بود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران افزود: در حال شناسایی املاکی هستیم که قابلیت واگذاری در قالب مولد سازی دارد و تمام پلاژها نیز برای ایجاد تاسیسات گردشگری در قالب قرارداد به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳