تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۲
کد مطلب : ۴۷۰۰۳۸
بيش از ۴۰ درصد از نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي با اختلافات رواني رو‌به‌رو هستند.
۰
plusresetminus
۴۲ درصد نظامیان ارتش اختلالات روانی دارند

به گزارش بلاغ؛ از زماني كه رژيم صهيونيستي با ‌اشغال سرزمين‌هاي فلسطين موجوديت غيرمشروع خود را بر منطقه تحميل كرد، همواره اتكاي خود را بر نيروي نظامي متمركز كرده است و اين اتكاي نظامي تا به امروز ستون فقرات تداوم حيات و ‌اشغالگري صهيونيست‌ها به شمار مي‌آيد. ارتش رژيم صهيونيستي به عنوان ستون فقرات ‌اشغالگري اما اين روزها حال و روز خوبي ندارد. پس از آن كه فرماندهان ارشد ارتش اعلام كردند كه مخالفت‌ها با كابينه نتانياهو به بدنه نظاميان كشيده شده و اين اختلاف‌نظرها باعث شده تا برخي از سربازان و افسران پست خود را ترك كنند و يا به فكر جدايي هميشگي از ارتش باشند، اكنون خبرهاي ديگري حاكي از آن است كه ۴۲ درصد از سربازان رژيم اسرائیل اختلالات روانی دارند. آمار 42 درصدي اختلالات رواني در ميان نظاميان صهيونيستي را «آلون جلزبرگ» افسر رژیم صهیونیستی صبح سه‌شنبه اعلام كرد. او با بحراني توصيف كردن وضعيت رواني بسياري از نظاميان ارتش، گفته است که آنچه در داخل ارتش اتفاق می‌افتد دیوانه‌وار است، اما همه چیز عادی به نظر می‌رسد. همچنين گفته شده است كه 42 درصد از سربازان ارتش  رژيم اسرائیل درخواست کمک روانی از مراکز بهداشتی و درمانی داشته‌‎اند و این امر امروز به یک موضوع عادی تبدیل شده است.

پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرده بود که پرتاب موشک‌های مقاومت طی هفته‌‌های گذشته به شهرک‌های اسرائیلی در غرب‌الجلیل باعث افزایش درخواست کمک روانی از جانب صهيونيست‌ها در مراکز بهداشتی و درمانی شده است. این روزنامه صهیونیستی نوشته بود: «تعداد متقاضیان اسرائیلی برای دریافت کمک روانی صدها برابر شده است.»
بحران رواني در ميان نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي در گزارش وبگاه نظامی اسرائیل ديفنس «ISRAEL DEFENSE»نيز مي‌توان ديد و براساس اين گزارش، از سال 2010 تا 2020، پنج هزار و 380 مورد خودکشی در فلسطین‌اشغالی ثبت شده است و این به آن معناست که به طور میانگین، هرساله 500 نفر خودکشی کرده‌اند و از این تعداد، در هر سال حداقل 100 سرباز دست به خودکشی زده‌‌‌اند. حتي اين روزها خبرهايي از خودسوزي برخي نظاميان منتشر شده و اوايل همين هفته یک نظامی ازکار افتاده ارتش در مقابل دفتر بازپروری معلولان در اعتراض به تصمیم ارتش این رژیم اقدام به خودسوزی کرد. گفته شده دلیل اعتراض اين نظامي آن بود که وزارت جنگ او را از کار افتاده اعلام نکرده بود. با اين حال به نظر مي‌رسد كه اين نظامي صهيونيستي خوش‌شانس نبوده است، چون منابع خبري گفتند كه اين نظامی کهنه‌کار اگرچه از خودسوزي نجات يافت، اما بلافاصله بازداشت و به تبعید از شهر محل زندگی خود محکوم شد.
هشدار فرماندهان ارتش!
وضعيت بحراني ارتش رژيم صهيونيستي را از زبان فرماندهان ارشد ارتش نيز مي‌‎توان شنيد. وب سايت ميدل ايست مانيتور به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو گزارش داده است كه مقامات ارشد ارتش اعلام كرده‌اند كه نيروي نظامي رژيم صهيونيستي از یک بحران داخلی مربوط به نیروهای ذخیره مخالف نتانياهو، رنج می‌برد. مقامات ارشد ارتش همچنين هشدار داده‌اند که چنین پدیده‌هایی ممکن است در بین پرسنل عادي ارتش نيز گسترش یابد. این فرماندهان ارتش با ‌اشاره به هماهنگی‌های مداوم میان ایران، حزب‌الله و حماس تصریح کردند: «ما می‌دانیم که بحران داخلی فرصتی برای آسیب رساندن به اسرائیل است.»
در واقع برنامه نتانياهو براي تغيير قوانين قضايي همراه با مخالفت بسياري از نظاميان باعث امتناع نیروهای ذخیره از خدمت شده و اين وضعيت ارتش رژيم اسرائیل را وارد يك بحران خزنده كرده است. در چهار ماه گذشته همزمان با اوج گرفتن اعتراضات در تل‌آويو و ديگر شهرهاي‌اشغالي، نیروهای نظامي ذخیره ارتش رژيم اسرائیل بسیار فراتر از آن چیزی که تصور مي‌شد، پیش رفته‌اند و ادامه اعتراضات آنان باعث شده تا خطر دوپاره شدن ارتش مطرح شود. حدود یک ماه پیش نيز روزنامه ‌هاآرتص از نگرانی‌هاي شديد در راس فرماندهي ارتش خبر داد، زیرا موج اعتراضی نیروهای ذخیره به نیروی هوایی كشيده شده بود و اين مخالفت‌ها به تدریج به سایر گروه‌های نظامي از جمله نيروهاي عملیات ویژه و اطلاعات نظامی گسترش یافت و اکنون نيز صدها خلبان و ناوبر ذخیره خدمات خود را متوقف کرده‌اند. مجموعه اين شرايط جز به معناي سرريز شدن بحران از حوزه سياست به حوزه نظامي‌گري در تل‌آويو نيست و گسترش بحران و شكاف در ميان ارتش و نيروهاي نظامي بي ترديد پاشنه آشيل و ضربه پذير رژيم صهيونيستي خواهد بود. پاشنه آشيلي كه مي‌تواند با يك ضربه كاري، طومار كل موجوديت صهيونيست‌ها را درهم بپيچد.
شاباك روي مين انفجار
كمتر از يك روز پس از آن كه يك جوان فلسطيني در عمليات ضداشغالگري خود موفق به آسيب رساندن به‌اشغالگران شد، شبکه ۱۴ تلویزیونی رژیم صهیونیستی با ‌اشاره به عملیات مذكور در شهر‌اشغالی قدس نوشت که سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» و پلیس این رژیم با خطر بزرگی رو‌به‌رو هستند زیرا این عملیات در قلب شهر‌اشغالی قدس انجام شد. «هالیل بیتون روزین»، خبرنگار این شبکه صهیونیستی در این باره گفت: «وقوع اين عمليات در قلب يك محله كاملا امنيتي رخ داده و وقوع آن نشان از شكنندگي وضعيت امنيتي دارد.» لازم به ذكر است كه عملیات اخير قدس در ۲۰۰ متری محل برگزاری سخنراني نتانياهو در مراسم کشته شدگان ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد. براساس گزارش مركز اطلاع رساني فلسين، طی سه هفته اخير نیروهای مقاومت فلسطین ۳۶۸ عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام داده‌اند.
سایت موساد هوا شد!
از سوي ديگر، رژيم صهيونيستي در حوزه فضاي مجازي و سايبري نيز با ضعف بسيار زيادي رو‌به‌روست. اين ضعف باعث شده تا صهيونيست‌ها تقريبا هر هرهفته آماج حملات سايبري قرار گيرند و بامداد سه شنبه نيز روزنامه عبری زبان معاریو گزارش داد، سایت رسمی موساد و سایت تامین اجتماعی رژیم صهیونیستی توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته است.  به نوشته این روزنامه، گروه هکری «انانیموس سودان» اعلام کرد، به سایت موساد و سایت تامین اجتماعی رژیم صهیونیستی حمله هکری کرده و این گروه در کانال تلگرامی خود نوشت، «این حمله مقدمه حمله‌ای بزرگ‌تر است.» دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی توضیح دادند، سایت موساد در راس حمله هکری به وبسایت‌های دولتی این رژیم بوده و سایت سازمان تامین اجتماعی و دیگر سایت‌های دولتی هدف حملات سایبری قوی قرار گرفته‌اند. سایت عبری زبان معاریو متذکر شد، احتمالا حمله مذکور باعث شده سایت موساد در وب از دسترس خارج شود. این در حالی است که روز یکشنبه نیز روزنامه یدیعوت آحارونوت از حمله سایبری به سایت شرکت برق اسرائیل و سایت فرودگاه بن گوریون خبر داده بود. همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه از کشف بمب در داخل اتوبوسی در نزدیکی تل‌آویو خبر دادند. گفته شده این بمب در منطقه «بنی براک» در نزدیکی تل‌آویو مرکز رژیم صهیونیستی کشف شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱