صفار هرندی با بیان اینکه بی‌دولتی، ایده امروز دشمنان ایران است و مدتی این ایده را در عراق، سوریه، یمن، لبنان و لیبی تجربه کردند، افزود: دشمن از این توطئه خود غارتگری و چپاولگری را دنبال می‌کند.
۰
plusresetminus
محمدحسین صفارهرندی: اگر آشوب‌های خیابانی رخ نمی‌داد در پایان سال به ثبات اقتصادی می‌رسیدیم
به گزارش بلاغ؛ محمدحسین صفار هرندی، وزیر اسبق فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در همایش تبیینی فرهنگیان استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: در آستانه 9 دی روز بصیرت هستیم و در این ایام شاهد روزهایی بودیم و جریان فتنه به مراحلی رسیده بود که مردم از رفتارهای شرارت‌آمیز ناراحت بودند.

وی با بیان اینکه دشمن در حال رصد اوضاع داخلی کشور بود و مردم با حضور گسترده خود، جریان فتنه را در هم پیچیدند و 9 دی یک قیام عظیم بود، ادامه داد: دشمن در 9 دی به این نتیجه رسید که دل بستن به کف خیابان یک خیال است و با این اقدامات نمی‌توانند به نتیجه برسند.
وزیر اسبق فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه دلیل کارآمدی برخی حربه‌های دشمن در داخل، خائنین داخلی هستند، بیان کرد: گزارش‌هایی که از داخل کشور به دشمن داده می‌شود، خیلی دقیق نیست و دشمن هم با هدایت این عناصر خائن همیشه شکست خورده است.

وی با بیان اینکه خیلی خجالت‌آور است فردی که در سطح معاون وزیر بوده است، امروزه اداره‌کننده شبکه تلویزیونی است که با پول سعودی‌ها ساخته شده و آمریکایی‌ها هم حمایت می‌کنند، گفت: همین فرد در وزارتخانه پیش من آمد و دغدغه بیمه خودش بعد از اتمام مسئولیتش را داشت.

صفار هرندی با اشاره به اینکه دشمن تمرکز خود را با وجود عناصر خائن داخلی و گزارش‌هایی که می‌دادند، بر تحریم‌ها گذاشت، افزود: ارزیابی دشمن بعد از فتنه 88 این بود که انسجام مردم در کشور به دلیل اعتقادات مذهبی و حب ولایت و اهل بیت‌(ع) مانع موفقیت دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد برآمد تا انسجام مردم ایران را خدشه‌دار کرده و تا می‌تواند در جامعه فاصله ایجاد کند، ادامه داد: دلیل موفقیت آمریکا در برخی کشورهای منطقه نیز همین تفرقه‌افکنی و بر هم زدن وحدت و انسجام مردم بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ارتباط عمیق مردم و مقام معظم رهبری در ایران نیز از موانع بزرگ بر سر راه دشمن است، خاطرنشان کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران، در فتنه 88 حماسه 9 دی را رقم زد.

وی با بیان اینکه دشمن به خوبی می‌داند که پیوند بین اقوام مختلف در ایران با وجود مقام معظم رهبری محکم بوده و به دنبال آن است که رهبری را در کشور تخریب کند تا به نتایج شوم خود برسد، گفت: در سال 98 مجله تایم که از معروف‌ترین مجله‌های پر تیراژ آمریکا است، تصویر پشت جلد خود را عکس رهبری گذاشت و زیر عکس نوشت «جنگ آیت‌الله».

صفار هرندی با اشاره به اینکه این اتفاق در زمان ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود، افزود: این عکس در جهت دشمنی با ما گذاشته شده بود اما در وصف دشمن خودشان آن‌قدر خوب واقعیت را شرح داده بود که این مرد هشتاد ساله به قدرتمندترین مرد خاورمیانه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بر هم زدن انسجام داخلی مردم و ایجاد بدبینی نسبت به نظام و مقام معظم رهبری توطئه دشمن است، گفت: انسجام مردم ایران تیغی بر چشم دشمن است و تمام تلاش خود را می‌کنند بر سر مسائل مختلف در جامعه شکاف ایجاد کنند و مردم را به جان هم بیندازند.

صفار هرندی با اشاره به اینکه حجاب داشتن یا نداشتن بهانه‌ای بیش نیست تا مردم را از این طریق به جان هم بیندازند و در این فضای مه‌آلود و آشوبگری منافع خود را دنبال کنند، افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه مهم در پرورش فرزندان امروز و نسل آینده کشور است و مسئولیت مهمی به عهده‌دارد.

وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از فضای مجازی در لحظه با دانش‌آموزان ما در ارتباط است و سیاست‌های خود را دنبال می‌کند، ادامه داد: فضای مجازی پالایش نشده مانند فاضلابی است که همه چیز در آن وجود دارد و در آن انواع فساد را ترویج می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در فتنه اخیر هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده، با هم به دنبال اینکه کدامشان رهبر شوند، دعوا دارند و همین هدف آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه بی‌دولتی، ایده امروز دشمنان ایران است و مدتی این ایده را در عراق، سوریه، یمن، لبنان و لیبی و... تجربه کردند، افزود: طرح دشمن برای ایجاد بی‌دولتی در برخی کشورها نتیجه داشته و دشمن از این توطئه خود غارتگری و چپاولگری می‌کند و نفت منطقه را می‌برد.
صفار هرندی با بیان اینکه آنها در ایران به‌دنبال جایگزین کردن دولت نیستند، چرا که می‌دانند در ایران این توطئه شدنی نیست، اظهار داشت: دشمن به‌دنبال ایجاد هرج و مرج و بر هم زدن ثبات در کشور و منطقه است. 

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها آن‌قدر احمقانه برخورد می‌کنند که بیانیه صادر کرده، با دشمن همراهی می‌کنند و خائنانه گرای کشور را به دشمن می‌دهند، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی هم همین‌گونه بود و بعد از سقوط صدام فیلم و صدای این گراها بیرون آمد که چگونه وطن فروشی می‌کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر آشوب‌های خیابانی رخ نمی‌داد انتهای امسال به ثبات اقتصادی می‌رسیدیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱