تاریخ انتشارجمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۶۳۲۶۵
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: بر اساس ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی موظف به اعطای مرخصی ۹ ماهه به بانوان باردار با مزایای کامل هستند.
۰
plusresetminus
سازمان‌ها موظف به اعطای مرخصی ۹ ماهه به بانوان باردار هستند
به گزارش بلاغ؛ سیف الله مردادی اظهارداشت: طبق ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور و موسسات و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت، نهادهای دولتی و بخش خصوصی ابلاغ شد تا با مرخصی
۹ ماهه تمام بانوان استخدامی و کارکنان همه بخش‌های دولتی و غیردولتی با مزایای کامل موافقت کنند. مردادی افزود: همچنین مادران باردار دو قلو و بیشتر نیز می‌توانند از ۱۲ ماه مرخصی با مزایای کامل برخوردار شوند و همه نهادهای مربوطه موظف به اجرای این ابلاغیه بوده و نباید خلاف آن را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: مادران باردار می‌توانند دو ماه آخر بارداری را نیز به عنوان مرخصی استفاده کنند و اگر بخش خصوصی مدعی شود که مرخصی زایمان کارمندش موجب اخلال در کار می‌شود، هزینه این اخلال از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود و باید این بخش با مرخصی موافقت کند. مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: این قانون لازم الاجراست و اگر نهاد و سازمانی با مرخصی ۹ ماهه بارداری برای مادران یک قلو، مرخصی ۱۲ ماهه مادران دو قلو و بیشتر و مرخصی دو ماه آخر بارداری موافقت نکند، با توجه به اینکه وزارت بهداشت متولی جمعیت و اجرای قانونی جوانی جمعیت بوده، به صورت نامه‌نگاری قابل رسیدگی از سوی متقاضی است.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷