تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۴۲۵۲۸۶
مجموعه وبینارهای «درباره عکاسی» هر هفته پنجشنبه‌ها با حضور اساتید، منتقدین و هنرمندان رشته عکاسی برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اولین وبینار درباره عکاسی با عنوان "هرمنوتیک عکس‌های اجتماعی، از منظر تاریخ اجتماعی حواس" با حضور دکتر محمد حسن‌پور، عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان و مدرس گروه عکاسی دانشگاه سوره، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان به عکاسی، روز پنجشنبه ۸ خرداد ساعت ۲۱ برگزار شد.

مجموعه وبینارهای «درباره عکاسی» به همت کانون عکس دانشگاه سوره و با توجه به عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با هدف طرح و بررسی مطالعات جدید در حوزه نقد و تحلیل عکاسی معاصر ایران و جهان هر هفته به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

هدف از وبینار تحلیل هرمنوتیکی عکس‌های اجتماعی، همان­طور که از عنوان آن پیداست، بررسیِ سازوکارهای تحلیلی عکس­ است که مبتنی بر علم هرمنوتیک هستند. از آن­جا که هرمنوتیک عکس، می‌­تواند به­ شکل­‌ها و در شاخه‌های علمی متنوعی طرح­ شود، بستری مناسب را به­ عنوان روش علمی کار می‌طلبد. به­ عنوان مثال هرمنوتیک عکس­ را می‌­توان بر اساس نوعِ تحلیل و ویژگی‌های کاربردیِ تفسیر، با روان­شناسی، جامعه‌شناسی، فلسفه و تاریخ پیوند داد و متونِ انتقادی متنوعی­ را در تحلیل عکس به­ دست­ آورد.

شرکت در این وبینارها برای عموم آزاد و رایگان است و نیاز به ثبت نام ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴