کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی مطالعات حوزه نقد و تحلیل عکاسی معاصر ایران و جهان

9 خرداد 1399 ساعت 13:55

مجموعه وبینارهای «درباره عکاسی» هر هفته پنجشنبه‌ها با حضور اساتید، منتقدین و هنرمندان رشته عکاسی برگزار می‌شود.


به گزارش بلاغ، اولین وبینار درباره عکاسی با عنوان "هرمنوتیک عکس‌های اجتماعی، از منظر تاریخ اجتماعی حواس" با حضور دکتر محمد حسن‌پور، عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان و مدرس گروه عکاسی دانشگاه سوره، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان به عکاسی، روز پنجشنبه ۸ خرداد ساعت ۲۱ برگزار شد.

مجموعه وبینارهای «درباره عکاسی» به همت کانون عکس دانشگاه سوره و با توجه به عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با هدف طرح و بررسی مطالعات جدید در حوزه نقد و تحلیل عکاسی معاصر ایران و جهان هر هفته به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

هدف از وبینار تحلیل هرمنوتیکی عکس‌های اجتماعی، همان­طور که از عنوان آن پیداست، بررسیِ سازوکارهای تحلیلی عکس­ است که مبتنی بر علم هرمنوتیک هستند. از آن­جا که هرمنوتیک عکس، می‌­تواند به­ شکل­‌ها و در شاخه‌های علمی متنوعی طرح­ شود، بستری مناسب را به­ عنوان روش علمی کار می‌طلبد. به­ عنوان مثال هرمنوتیک عکس­ را می‌­توان بر اساس نوعِ تحلیل و ویژگی‌های کاربردیِ تفسیر، با روان­شناسی، جامعه‌شناسی، فلسفه و تاریخ پیوند داد و متونِ انتقادی متنوعی­ را در تحلیل عکس به­ دست­ آورد.

شرکت در این وبینارها برای عموم آزاد و رایگان است و نیاز به ثبت نام ندارد.


کد مطلب: 425286

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/425286/بررسی-مطالعات-حوزه-نقد-تحلیل-عکاسی-معاصر-ایران-جهان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com