تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۲۴۶۴۶
معاون شورای حاکمیتی سودان در سخنانی اعلام کرد که کشورش پیشنهاد طرح صلحی در لیبی ارائه کرد که با مخالفت نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" مواجه شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون شورای حاکمیتی سودان در مصاحبه با شبکه "سودانیه ۲۴" اظهار کرد: ما مشکلی با قطر و یا هر کشور دیگری نداریم و روابطمان را بر پایه منافع بنا می‌کنیم.
وی افزود: پس از به قدرت رسیدن شورای نظامی در سودان طرف‌هایی سعی در ایجاد اختلاف میان سودان و قطر داشتند.
حمیدتی که فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان است درباره پرونده لیبی نیز گفت: اتهام‌های مطرح شده در خصوص حضور نیروهای واکنش سریع در کنار نیروهای خلیفه حفتر در لیبی واقعیت نداشته و این نیروها هیچ ارتباطی با هیچ یک از طرف‌های درگیر در این کشور ندارند.
وی ادامه داد: روابط میان سودان و لیبی تاریخی و ریشه دار است و به همین منظور سودان ابتکار عملی را برای ایجاد صلح میان دولت وفاق ملی و نیروهای خلیفه حفتر پیشنهاد کرد.
حمیدتی تأکید کرد: این ابتکار عمل با موافقت دولت وفاق ملی لیبی و مخالفت حفتر مواجه شد.
معاون شورای حاکمیتی سودان در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: پس از سرنگونی دولت عمر البشیر، عربستان سعودی و امارات اعلام کردند که به دولت انتقالی سودان سه میلیارد دلار کمک مالی ارائه می‌کنند، این مبلغ شامل ۲.۵ میلیارد دلار کمک مالی و ۵۰۰ میلیون دلار سپرده بود.
وی افزود: برخی مشکلات سیاسی رخ داد که باعث عدم دریافت این مبلغ شده و تنها سپرده‌ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به ما پرداخت شد.
مقامات عربستان و امارات تا بدین لحظه واکنشی نسبت به اظهارات حمیدتی نشان نداده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲