کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سودان: خلیفه حفتر ابتکار عمل پیشنهادی ما را رد کرد

5 خرداد 1399 ساعت 11:55

معاون شورای حاکمیتی سودان در سخنانی اعلام کرد که کشورش پیشنهاد طرح صلحی در لیبی ارائه کرد که با مخالفت نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" مواجه شد.



به گزارش بلاغ، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون شورای حاکمیتی سودان در مصاحبه با شبکه "سودانیه ۲۴" اظهار کرد: ما مشکلی با قطر و یا هر کشور دیگری نداریم و روابطمان را بر پایه منافع بنا می‌کنیم.
وی افزود: پس از به قدرت رسیدن شورای نظامی در سودان طرف‌هایی سعی در ایجاد اختلاف میان سودان و قطر داشتند.
حمیدتی که فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان است درباره پرونده لیبی نیز گفت: اتهام‌های مطرح شده در خصوص حضور نیروهای واکنش سریع در کنار نیروهای خلیفه حفتر در لیبی واقعیت نداشته و این نیروها هیچ ارتباطی با هیچ یک از طرف‌های درگیر در این کشور ندارند.
وی ادامه داد: روابط میان سودان و لیبی تاریخی و ریشه دار است و به همین منظور سودان ابتکار عملی را برای ایجاد صلح میان دولت وفاق ملی و نیروهای خلیفه حفتر پیشنهاد کرد.
حمیدتی تأکید کرد: این ابتکار عمل با موافقت دولت وفاق ملی لیبی و مخالفت حفتر مواجه شد.
معاون شورای حاکمیتی سودان در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: پس از سرنگونی دولت عمر البشیر، عربستان سعودی و امارات اعلام کردند که به دولت انتقالی سودان سه میلیارد دلار کمک مالی ارائه می‌کنند، این مبلغ شامل ۲.۵ میلیارد دلار کمک مالی و ۵۰۰ میلیون دلار سپرده بود.
وی افزود: برخی مشکلات سیاسی رخ داد که باعث عدم دریافت این مبلغ شده و تنها سپرده‌ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به ما پرداخت شد.
مقامات عربستان و امارات تا بدین لحظه واکنشی نسبت به اظهارات حمیدتی نشان نداده‌اند.
 


کد مطلب: 424646

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/424646/سودان-خلیفه-حفتر-ابتکار-عمل-پیشنهادی-رد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com