تاریخ انتشارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۴۱۳۹۱۶
باید به این کانال‌ها نیز هشدار داد تا بیش از این در مسموم کردن فضای انتخاباتی استان تلاش ننمایند و به رسالت اصلی رسانه‌ای خویش که همان روشنگری و کمک به انتخاب صحیح مردم هست اقدام کنند.
۰
plusresetminus
جنجال کانال‌های تلگرامی برای انتخابات مجلس در مازندران
به گزارش بلاغ، متاسفانه با افزایش ضریب نفوذ اینترنت و رشد چشمگیر شبکه‌های اجتماعی شاهد افزایش و رشد افسار گسیخته کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی در استان مازندران هستیم.

این شبکه‌های اجتماعی  باتوجه به اقبال عمومی به تلگرام بیشتر در این شبکه اجتماعی شکل گرفته‌اند. گزارش‌ها از شکستن رکورد مراجعه به تلگرام در دی ماه امسال حکایت دارد و با توجه به ضریب نفوذ بسیار بالای اینترنت در استان، مردم مازندران نیز به این پیامرسان استقبال گسترده‌ای نشان داده‌اند.

این کانال‌ها همزمان با نزدیک شدن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت قارچ گونه‌ای ایجاد شده‌اند و با خرید ممبرهای جعلی و فیک تلاش دارند تا خود را محبوب و مورد وثوق مردم نشان داده و با جعل اخبار و تحلیل‌های جعلی در این روزها سعی دارند تا کاندیداهای احتمالی مجلس را به سمت خود کشیده و با بستن قراردادهای چرب و پرمایه کیسه‌ای برای خود بدوزند.

گروه دیگری از کانال‌ها که تاکنون درحوزه‌های طنز و سرگرمی و ... در طول ماه‌های گذشته فعالیت می‌کردند، در این روزها با نزدیک شدن زمان تبلیغات انتخابات به ناگاه تغییر ماهیت داده و شروع به فعالیت‌های سیاسی نموده‌اند و به حمایت از کاندیداهای مورد نظر خود می‌پردازند.

تعداد دیگری از کانال‌ها در ماه‌های گذشته بلا استفاده بوده و فعالیتی نمی‌کردند اما این روزها نه تنها شروعی مجدد در عرصه تلگرام داشته‌اند بلکه چنان با ارائه تحلیل‌های آب دوغ خیاری خود را صاحب نظر و اهل فن نشان می‌دهند که انگار فقط مسیری که آنها مشخص می‌کنند درست است و بقیه بر مدار باطل می‌گردند.

اخبار پنهانی از حمایت‌های نهادها و ارگان‌های دولتی از این کانال‌ها حکایت دارد. با توجه به اینکه حمایت رسمی نهادها و ارگان‌های دولتی از کاندیداها ممنوع بوده و غیر قانونی است، این کانال‌ها فرصت بسیار مناسبی برای مدیران استان هستند تا با پوششی عمل نمودن خود فعالیت‌های انتخاباتی خود را از این طریق اعمال نمایند. کانال‌هایی که تا چند مدت گذشته منتقد سرسخت نهادها و ارگانهای دولتی بوده‌اند اما به یکباره تغییر ماهیت داده و سینه چاک این مدیران گشته‌اند و رسانه‌های خود را به صورت کامل در اختیار این مدیران قرار داده اند.

از مهم‌ترین راهبردهای این کانال‌ها در جهت معرفی نامزدهای انتخاباتی می‌توان به بزرگنمایی، تبلیغات دروغین، تخریب رقبای نامزدها و ... نام برد.

شنیده‌ها حاکی از رد و بدل شدن میلیونی پول بین نامزدها و این کانال‌های انتخاباتی به گوش می‌رسد که نیاز به ورود کردن نهادهای نظارتی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

هر چند هستند کانال‌هایی که با برگزاری برنامه‌های مناظره، رودر رو با مردم و ...  در تلاشند تا به خوبی نامزدها را به مردم معرفی کنند و مورد استقبال بسیار خوب این نامزدها نیز قرار گرفته‌اند، اما متاسفانه تعداد این کانال‌ها به انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد.

امید است تا با هوشیاری مردم همیشه در صحنه این تبلیغات منفی و ضد ملی که در کانال‌های تلگرامی استان در حال گسترش است خنثی شده و مردم بتوانند بدون هیاهو و در فضایی عقلانی افراد شایسته و مناسب را به مجلس بفرستند.

باید به این کانال‌ها نیز هشدار داد تا بیش از این در مسموم کردن فضای انتخاباتی استان تلاش ننمایند و به رسالت اصلی رسانه‌ای خویش که همان روشنگری و کمک به انتخاب صحیح مردم هست اقدام کنند.
رضا سیفایی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲