تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۰۳۳۹۷
با نزدیک شدن به انتخابات رژیم صهیونیستی، یک روزنامه این رژیم برای دولت آینده 6 چالش معرفی کرد که 2 مورد آن درباره ایران است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،پس از آنکه انتخابات رژیم صهیونیستی در فروردین‌ماه با شکست روبرو شد، قرار است دور جدید انتخابات در سه‌شنبه هفته جاری برگزار شود.
«آرییل کهانا» روزنامه‌نگار صهیونیست در همین ارتباط یادداشتی مفصل در روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت و گفت، دولت جدید شش وظیفه و چالش مهم پیش روی خود دارد:
 اول) «وظیفه اول و فوری در برابر دولت آینده اسرائیل حفظ سطح روابط آمریکایی-اسرائیلی است. بعد از دو سال هماهنگی کامل این دو در برابر ایران؛ اکنون رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در حال کم کردن از تعهدهای سابق خود به اسرائیل است. علیرغم اینکه ترامپ همچنان تهران را تحریم می‌کند اما برکنار کردن جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید توسط وی، موافقت او با حضور وزیر خارجه ایران محمد جواد ظریف در نشست «جی 20» و اعلام آمادگی برای دیدار با رئیس‌جمهور حسن روحانی نشان از تغییر جدی در مسیر ترامپ به سمت ایران است. چالش اساسی در برابر دولت آینده اسرائیل این است که سیاست فعلی در قبال ایران را که به (سیاست) اسرائیل نزدیک است، حفظ کند تا به سیاست دوره رئیس‌جمهور سابق بارک اوباما بازنگردد زمانی که اسرائیل تأثیر بر برنامه هسته‌ای با ایران را کاملا از دست داد».
دوم) وی ادامه داد: «وظیفه دوم در برابر دولت آینده اسرائیل جلوگیری از سیاست ایران در منطقه از طریق ادامه هدف قرار دادن آن است همانگونه که اکنون وضعیت اینگونه است و پایگاه‌ها و حضور نظامی‌اش در مناطق مختلف خاورمیانه هدف قرار می‌گیرد. چالشی که دولت اسرائیل با آن روبروست این است که بدون پوشش مورد نیاز که توسط آمریکا فراهم می‌شود نمی‌توان سیاست فعلی را در قبال ایران ادامه داد، درست است که ترامپ با اشاره یا به صورت واضح از ما حمایت می‌کند اما با آمدن دولت جدید ممکن است این وضعیت تغییر کند و به همین دلیل دولت آینده اسرائیل باید مشروعیت هر اقدام نظامی علیه ایران را حفظ کند».
سوم) کهانا گفت؛ وظیفه سوم پیش روی نخست‌وزیر آینده ترمیم وزارت خارجه است که نتانیاهو زمان آن را به دست گرفته است؛ باید برخی اختیارات این وزارتخانه به موساد، شورای امنیت داخلی و دیگر وزارتخانه‌ها تبدیل شود.
چهارم): وی تصریح کرد؛ وظیفه چهارم نفو بیشتر اسرائیل در سیاست داخلی آمریکا و جلوگیری از انشقاق حزبی در آمریکا برای حمایت از اسرائیل است.
پنجم): این خبرنگار اسرائیلی افزود، وظیفه پنجم ترمیم روابط اسرائیلی-اروپایی و مدیریت اختلافات با آن است چه در زمینه مسأله فلسطین چه درباره پرونده ایران. وی مدعی شد «اروپا در این دو مورد مواضع خود را تغییر نداده و اسرائیل باید موافقت آن را در این دو مسأله کسب کند».
ششم): کهانا مورد ششم را «مسأله پیچیده چین» خواند و گفت، در زمانی که روابط تل‌آویوبا پکن نزدیک شده این کشور وارد جنگ تجاری با آمریکا شده و دولت ترامپ در برخی زمینه‌ها خواستار رعایت کردن حد مشخص توسط اسرائیل است که مهم‌ترین آنها (حد مشخص) در مسأله همگرایی با چین است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷