تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۳۹۲۴۷۸
وزیر امور خارجه اردن خواستار عدم اغراق درباره نشست بحرین درباره فلسطین شد و گفت که این نشست تنها یک کارگاه اقتصادی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن روز دوشنبه درباره طرح پیشنهادی دولت آمریکا برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی، موسوم به «معامله قرن» اظهار نظر کرد.  

الصفدی درباره «معامله قرن» که «جارد کوشنر»، داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیشبرد آن را به عهده دارد گفت: «اگر طرح کوشنر مسیری به صلح باشد ما از آن حمایت خواهیم کرد اما اگر به این خواسته نرسد ما نیز حمایت نخواهیم کرد.»

وی در ادامه درباره نشست منامه که قرار است در ارتباط با معامله قرن برگزار شود هم اظهارنظر کرد و گفت: «اجازه دهید درباره اهمیت کارگاه اقتصادی بحرین اغراق نکنیم. این تنها یک کارگاه است.»

«جرد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور سازش هفته پیش خبر داد که مصر و اردن به همراه مغرب در نشست اقتصادی بحرین درباره فلسطین شرکت خواهند کرد.

هفته آینده قرار است منامه بحرین از یک «کارگاه اقتصادی» برای تدوین طرح‌های سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی‌نشین کرانه باختری و نوار غزه میزبانی کند. این نشست به درخواست آمریکا و با هدف زمینه‌سازی جهت پرده‌برداری از طرح موسوم به «معامله قرن» برگزار می‌شود.

دولت آمریکا در دو سال گذشته در حال تدوین طرحی برای سازش تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی است، اما طرف فلسطینی با اشاره به گرایش ضدفلسطینی دولت «دونالد ترامپ»، مشارکت در این روند را متوقف کرده است. گفته می‌شود عربستان سعودی و امارات متحده عربی فلسطینی‌ها را برای پذیرش معامله قرن تحت فشار قرار داده‌اند. نمایندگان این دو کشور قرار است در نشست بحرین مشارکت داشته باشند.

مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که در نشست بحرین ۴ موضوع اصلی مورد بحث قرار خواهد گرفت: زیرساخت‌ها، صنعت، توانمند سازی مردم و اصلاحات حکومتی تا از این طریق این منطقه قابلیت سرمایه‌گذاری پیدا کند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱