تاریخ انتشارجمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۳۱۳۱۰۸
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نکا با بیان توجه به اقتصاد مقاومتی با رویکرد توانمندسازی محرومان از طریق افزایش اشتغال و تولید، اهدای وام‌های قرض‌الحسنه به جای وام‌های بلاعوض را یکی از رویکردهای جدید کمیته امداد در سال 96 برشمرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، حسین بریمانی در جمع نمازگزاران جمعه نکا محرومیت‌زدایی و دفاع از مستضعفین و فقرا را یکی از اهداف انقلاب اسلامی و امام راحل برشمرد و اظهار کرد: در همین راستا نیز از همان ابتدای انقلاب کمیته امداد به نام امام راحل تشکیل و اهداف آن نیز با تأسی از سیره معصومین(ع) به خصوص امیرالمونین پایه‌گذاری شد.

وی افزود: کمیته امداد در همین راستا سالانه برای اجرای این سیره، مجموعه اهداف نظام و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب رویکرد عملکردی برای مجموعه برنامه‌ریزی و بودجه‌ای را برای آن پیش‌بینی می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا توجه به اقتصاد مقاومتی با رویکرد توانمندسازی محرومان از طریق افزایش اشتغال و تولید را مهمترین برنامه این نهاد برای سال 96 دانست و خاطرنشان کرد: یکی از رویکردها و اهداف امسال توجه به مناطق محروم، نقاط مرزی و وفقیرنشین کشور است.

این مسئول اضافه کرد: تداوم رویکرد ارائه خدمات حمایتی به اقشار نیازمند به صورت قرض‌الحسنه به جای وام‌های بلاعوض از دیگر اهداف و برنامه‌ها به شمار می‌آید که در همین راستا صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت نیز تأسیس شده است.

وی گفت: از کمک‌های خیرین به عنوان سپرده در این صندوق و از محل این سپرده‌ها به صورت وام قرض‌الحسنه به مددجویان تحت پوشش و افرادی که خود خیرین و سپرده‌گذاران به کمیته امداد معرفی می‌کنند پرداخت می‌شود.

بریمانی در ادامه بیان کرد: کل خانوارهای مورد حمایت در شهرستان نکا سه هزار و 993 خانواده بوده که از این تعداد سه هزار و 75 خانوار معیشت‌بگیر بوده و 918 خانوار نیز چندخدمتی به شمار می‌آیند.

در پایان وی افزود: 340 دانش‌آموز، 85 دانشجو و طلاب بی‌بضاعت در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و باید بدانیم که جشن عاطفه‌ها تنها برای دانش‌آموزان تحت پوشش نیست بلکه شامل دانش‌آموزان فقیر، مستمند و محتاج شهرستان می‌شود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴