کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کمیته امداد نکا بیان کرد

اهدای وام‌های قرض‌الحسنه به جای وام‌های بلاعوض، رویکرد جدید کمیته امداد

24 شهريور 1396 ساعت 19:14

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نکا با بیان توجه به اقتصاد مقاومتی با رویکرد توانمندسازی محرومان از طریق افزایش اشتغال و تولید، اهدای وام‌های قرض‌الحسنه به جای وام‌های بلاعوض را یکی از رویکردهای جدید کمیته امداد در سال 96 برشمرد.


به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، حسین بریمانی در جمع نمازگزاران جمعه نکا محرومیت‌زدایی و دفاع از مستضعفین و فقرا را یکی از اهداف انقلاب اسلامی و امام راحل برشمرد و اظهار کرد: در همین راستا نیز از همان ابتدای انقلاب کمیته امداد به نام امام راحل تشکیل و اهداف آن نیز با تأسی از سیره معصومین(ع) به خصوص امیرالمونین پایه‌گذاری شد.

وی افزود: کمیته امداد در همین راستا سالانه برای اجرای این سیره، مجموعه اهداف نظام و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب رویکرد عملکردی برای مجموعه برنامه‌ریزی و بودجه‌ای را برای آن پیش‌بینی می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا توجه به اقتصاد مقاومتی با رویکرد توانمندسازی محرومان از طریق افزایش اشتغال و تولید را مهمترین برنامه این نهاد برای سال 96 دانست و خاطرنشان کرد: یکی از رویکردها و اهداف امسال توجه به مناطق محروم، نقاط مرزی و وفقیرنشین کشور است.

این مسئول اضافه کرد: تداوم رویکرد ارائه خدمات حمایتی به اقشار نیازمند به صورت قرض‌الحسنه به جای وام‌های بلاعوض از دیگر اهداف و برنامه‌ها به شمار می‌آید که در همین راستا صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت نیز تأسیس شده است.

وی گفت: از کمک‌های خیرین به عنوان سپرده در این صندوق و از محل این سپرده‌ها به صورت وام قرض‌الحسنه به مددجویان تحت پوشش و افرادی که خود خیرین و سپرده‌گذاران به کمیته امداد معرفی می‌کنند پرداخت می‌شود.

بریمانی در ادامه بیان کرد: کل خانوارهای مورد حمایت در شهرستان نکا سه هزار و 993 خانواده بوده که از این تعداد سه هزار و 75 خانوار معیشت‌بگیر بوده و 918 خانوار نیز چندخدمتی به شمار می‌آیند.

در پایان وی افزود: 340 دانش‌آموز، 85 دانشجو و طلاب بی‌بضاعت در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و باید بدانیم که جشن عاطفه‌ها تنها برای دانش‌آموزان تحت پوشش نیست بلکه شامل دانش‌آموزان فقیر، مستمند و محتاج شهرستان می‌شود.

 


کد مطلب: 313108

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/313108/اهدای-وام-های-قرض-الحسنه-جای-بلاعوض-رویکرد-جدید-کمیته-امداد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com