اختصاصی/فرمانده سپاه چالوس در تشریح برنامه هفته دفاع مقدس:

تبیین ایثار و روحیه شهادت طلبی برای نسل جوان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۴۱۰۵
فرمانده سپاه چالوس گفت: وظیفه ماست تا ایثار، حماسه، مقاومت و روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم.
۰
plusresetminus
تبیین ایثار و روحیه شهادت طلبی برای نسل جوان
به گزارش خبرنگار بلاغ،سرهنگ علیرضا طاولی فرمانده سپاه ناحيه مقاومت بسيج چالوس به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، بنابراین وظیفه همه ماست که این مناسبت را گرامی بداریم و حماسه سازی ها، رشادت ها و ایثارگری‌های رزمندگان را یادآور شویم.
فرمانده سپاه ناحيه مقاومت بسيج چالوس بیان کرد: روحیه ایثار، فدارکاری و شهادت طلبی هنوز در روحیه  مردم ما حفظ شده و حفظ نیز خواهد ماند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه نسل جوان و امروزی ما با همان حالت و شیوه و روحیه ایثار و مقاومت و شهادت طلبی در دفاع از انقلاب اسلامی در صحنه ها حضوری فعال دارند.
وی تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را از جمله شیوه ها و توطئه های دشمنان بعد از دوران دفاع مقدس دانست و گفت: دشمن بعد از پایان دوران جنگ سخت و به نتیجه نرسیدن در آن، از طریق تهاجم فرهنگی شیوه‌ها و توطئه‌های جدیدی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دید و بنابراین توجیه نسل نوجوان و جوان و تطبیق جنگ به شیوه‌های مختلف باید در جامعه تبیین شود.
سرهنگ طاولی خاطرنشان کرد: جوانان باید بدانند که پس از تحمیل هشت سال جنگ سخت از سوی دشمن، امروز جنگ به شکل جنگ نرم بر مردم ما تحمیل می شود و جوانان ما در میدان جنگ نرم که به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت است باید از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس درس و الگو بگیرند و با همان روحیه و با بصیرت و بینش در برابر دشمنان ایستادگی شود.
وی به شهادت رضا قربانی میانرودی اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار از شهدای جدید شهرستان چالوس است و امسال هفته دفاع مقدس در شهرستان چالوس دارای ویژگی خاص خودش می‌باشد.
وی ادامه داد: شهید رضا قربانی با سن و سال کم خود همانند جوانان دوران دفاع مقدس، در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی با همان احساس مسئولیت دوران دفاع مقدس در برابر اشراری که قصد تاخت و تاز و تخریب نوجوانان، جوانان و مردم ما را دارند، ایستادگی کرد.
فرمانده سپاه ناحيه مقاومت بسيج چالوس ابراز کرد: این شهادت طلبی و روحیه شهادت طلبی در واقع بیانگر تداوم دفاع از نظام، ارزشها و مردم است که هنوز آن رنگ و بوی الهی را دارد.
وی در ادامه به برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت: مهمترین و محوری‌ترین برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان چالوس، همایش بزرگ رزمندگان اسلام است که به نوعی حرکتی نو و جدید است در تاریخ چهارم مهر ماه با همکاری سپاه، بسیج و هیئت رزمندگان اسلام برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: نمایشگاه دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان، شامگاه یاد یاران، نواخته شدن زنگ در مدارس و سخنرانی و پاسخ به سوالات از سوی یادگاران دفاع مقدس در سطح مدارس شهرستان، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ها، برگزاری جلسات معرفتی و بصیرتی، حلقه های صالحین با محوریت دفاع مقدس، همایش پیاده روی خانوادگی، کوهپیمایی و برگزاری یادواره شهدا از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان چالوس است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴