تاریخ انتشاردوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۲۱۲۳۲۷
رئیس اتاق بازرگانی استان آذربایجان غربی گفت: وقتی ۲۱۰ کامیون جنس قاچاق وارد مملکت می‌شود و هیچکسی خبر ندارد! گمرک هست ولی ۲۰۰ متر پایین‌تر نیز معبر گذاشته‌اند که قاچاق به راحتی انجام می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حسن انتظار با بیان اینکه باید در مورد وضعیت صنعت شفاف صحبت کرد، اظهار داشت: منظورم از شفاف صحبت کردن این است که چرا با وجود این همه قوانین و مصوبات سازمان صنعت و معدن وضع صنعت به این روز افتاده است.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت عملکردی صنعت و معدن را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: به شخص وزیر صنعت و معدن در حضور 22 استاندار نیز عرض کردم با این همه مصوبات و قوانینی که مجلس و دولت در اختیارشان گذاشته‌اند ولی سازمان صنعت و معدن عملکردی ضعیف دارد و وضعیت صنعت را همه می‌دانند.

رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان غربی با تاکید بر شفاف‌سازی بیان کرد: وقتی 210 کامیون جنس قاچاق وارد مملکت می‌شود و هیچکسی خبر ندارد! گمرک هست ولی 200 متر پایین‌تر نیز معبر گذاشته‌اند که قاچاق به راحتی انجام می‌شود.

وی افزود: در شهر ما وانت‌بارهایی هست که میوه می‌فروشند این وانت‌بارها در تابلوهایی در سایزی بزرگ نوشته‌اند " خیار کیلویی 3 تومن" ولی در دل همان کیلو در اندازه کوچکی نوشته‌اند "نیم کیلو" بنابراین اگر فرد تا آخر پیش نرود نمی‌بیند که " خیار نیم کیلو 3 تومن" است؛ بخشنامه‌های ما نیز به همین صورت است یعنی اولش یک شکل، و وسط و نیز آخرش هم شکل‌های دیگری دارد. این‌ها باید شفاف شوند.

انتظار درباره بزرگ‌ترین مشکل تجار ایرانی عنوان کرد: عدم شفاف‌سازی قوانین بزرگ‌ترین مشکل تجار ایرانی است. ما هنوز سیستم‌های ایکس‌ری کامیون و جاده‌های مناسب نداریم البته به عقیده من وقتی به این راحتی کامیون‌ها از معابر و مرزها رد می‌شوند دیگر نیازی به کنترل‌های گمرک نیست.

وی نسبت به ارزیابی عملکرد اتاق بازرگانی افزود: اتاق بازرگانی سردرگم است هنوز قوانینش شفاف نیست چرا که حکومتش به درستی شفاف نشده و وقتی قانون شفاف نباشد عملکرد هم شفاف نخواهد بود./آ

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳