تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۵۴۳۵۷
110 هزار هکتار از باغات مازندران را مرکبات به خود اختصاص داده است که با تولید بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن، این استان به‌عنوان مرکز تولید مرکبات کشور است.
۰
plusresetminus
افزايش 50 درصدی توليد مركبات مازندران، جای خوشحالی دارد یا ای کاش گفتن؟!
به گزارش بلاغ، با مساعد بودن شرایط آب و هوایی و زحمات باغداران و کارشناسان، مرکبات امسال مازندران با رشد 50درصدی مواجه است و میزان تولید مرکبات سال‌جاری مازندران از مرز 2میلیون و 200 هزار تن گذشت که در کنار خوشحالی باغداران، نگرانی توزیع و سیاست‌های دولت در زمینه تنظیم بازار مرکبات و قیمت خرید آن را نیز میان باغداران بوجود آورده است.

110 هزار هکتار از باغات مازندران را مرکبات به خود اختصاص داده است که با تولید بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن، این استان به‌عنوان مرکز تولید مرکبات کشور باید مورد توجه جدی در استفاده صحیح و اقتصادی از مرکبات قرار گیرد تا دغدغه عمومی باغداران مرتفع شود.

استاندار مازندران در جلسه كمیسیون تنظیم بازار با اشاره به افزایش 50 درصدی تولید مركبات مازندران در سال جاری بر برنامه‌ریزی مناسب برای صادرات و تنظیم بازار تاكید كرد.

ربیع فلاح گفت: پیش‌بینی تولید 2 میلیون و 200 هزار تن مركبات در سال جاری اگر مدیریت نشود با كاهش شدید قیمت روبه‌رو می‌شویم و ضرورت دارد جهاد كشاورزی با همكاری اتحادیه‌ها و سازمان تعاون روستایی برای تنظیم بازار و ذخیره‌سازی مركبات به‌طور جدی وارد شود.

وی خواستار تأمین سرمایه در گردش صادركنندگان و ذخیره‌كنندگان محصولات اساسی مازندران شد.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد كشاورزی در مورد ذخیره سازی دو محصول پرتغال و سیب برای پایان سال، گفت: میزان تولید مركبات مازندران در سال 93 مقدار یک میلیون 644 هزار تن بوده است كه این مقدار در سال جاری به 2 میلیون و 200 هزار تن می‌رسد.

دلاور حیدرپور از برگزاری جشنواره ملی مركبات از 29 آذر تا سوم دی در مازندران خبر داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴