سايت اطلاع‌رسانی هاشمی‌رفسنجانی خبر داد

انتقاد هاشمی‌رفسنجانی از بمباران مواضع داعش توسط روسیه!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
کد مطلب : ۱۴۰۵۵۳
هاشمی رفسنجانی در دیدار با رئیس مجلس کرواسی، هم‌سو با آمریکا و کشورهای عضو ناتو از حملات روسیه به مواضع داعش در سوریه انتقاد کرد!
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اکبر هاشمي رفسنجاني، که تجربه هم نوايي با مقامات صهيونیستي و آمريکايي درباره موضوع سوريه را دارد، در اظهارنظري از حملات روس ها عليه مواضع تروريست هاي تکفيري انتقاد کرد.

سايت اطلاع رساني هاشمي رفسنجاني با انتشار مطلبي با عنوان «انتقاد هاشمي ازحمله روسيه به سوريه» به نقل از وي نوشت:

ائتلاف غربی‌ها می‌گوید جنگنده‌های ما برای مبارزه با داعش شش هزار سورتی پرواز داشتند و روسیه می‌گوید نیروی هوایی ما برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه ۱۰۰ سورتی پرواز داشته‌اند، اما هیچ‌کدام نمی‌گویند نتیجه این همه اقدامات نظامی شما چیست و چرا متوجه نمی‌شوید که مذاکره سیاسی بهتر از بمباران مناطق مختلف است که البته در این آتش‌سوزی‌ها مردم فقیر و بی‌پناه بیشتر از همه آسیب می‌بینند؟!!


هاشمي در حالي هم راستا با کشورهاي حامي تروريست ها از هدف قرار گرفتن مواضع تروريست هاي تکفيري در سوريه انتقاد کرده است که پيش از اين نسبت به بمباران بي هدف و نمايشي هواپيماهاي آمريکايي واکنشي نشان نداده بود.

بر اساس آمار منتشر شده در ٢٠ حمله هوايي اول جنگنده هاي روس در ساعات اول ورود روسيه به آسمان سوريه، ٨٤ مسلح به هلاكت رسيدند در حاليكه در يك سال حمله هوايي ائتلاف آمريکايي و ٦٦٠٠ حمله هوايي تنها ١١٥ كشته از مسلحين ثبت شده است. همين آمار به خوبي دليل مخالفت ها به بمباران مواضع تروريست‌ها توسط روسيه را نشان مي دهد با اين حال همراه شدن  هاشمي با سياست هاي رژيم صهوينستي، آمريکا و ديگر کشورهاي حامي تروريست ها موضع گيري وي در محکوميت بشار اسد به علت استفاده از گازهاي شيميايي را در اذهان زنده مي‌کند.

شهريور ماه ۱۳۹۲ بود که پس از پيشروي ارتش سوريه در غوطيه شرقي دمشق که به ثبيت امنيت پايتت سوريه منجر مي‌شد تروريست‌ها خبر از استفاده گاز کلر از سوي نظاميان بشار اسد دادند. خبري که بلافاصله با استقبال کشورهاي غربي وحامي تروريست ها مواجه شد و اين موضوع بهانه اي شده بود براي حمله نظامي اين دست کشورها عليه سوريه.

در آن زمان دولت سوريه با ارائه اسنادي که بعدها مورد تاييد سازمان ملل نيز قرار گرفت تروريست ها را مسئول استفاده از گازهاي شيميايي عليه مردم سوريه عنوان کرد. شواهد و مدارک رسانه هاي مستقل نيز نشان مي داد ادعاي حمله شميايي ارتش سوريه عليه مخالفان حربه اي براي جلوگيري ارتش سوريه در پاکسازي منطقه غوطيه شرقي دمشق و يکسره کردن کار بشار اسد با حمله نظامي به اين کشور است.

با اين حال هاشمي رفسنجاني هم نوا با مقامات صهيونيست و آمريکايي گفته بود: مردم سوریه در این ۲سال آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، زندان‌ها مالامال از مردم است و دیگر ورزشگاه‌ها را بدل به زندان کرده‌اند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره وضعیت اسفبار سوریه را بیش از پیش نمایان می‌کند.مردم از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند.

آن زمان برخي کارشناسان اين دست از اظهارات هاشمي رفسنجاني را به خاطر خوشايند مقامات آمريکايي و سعودي تفسير کردند به ويژه آنکه دولت يازدهم چند هفته اي روي کار امده بود و هاشمي با اين نوع اظهارات مي خواست اين پيام را به غرب مخابره کند که سياست خارجي دولت جديد با قبل از آن متفاوت است.

هر چند به علت واکنش گسترده مردم و رسانه ها و علي رغم انتشار فايل صوتي اظهارات هاشمي عليه بشار اسد وي مجبور شد اظهارات خود را تکذيب کند با اين حال او همچنان از منتقدان سياست نظام جمهوري اسلامي در قبال سوريه مبني بر حمايت ازرژيم قانوني بشار اسد، احترام به حق تعيين سرنوشت براي سوري ها و مبارزه با تروريست ها به حساب مي آيد.
منبع : پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴