فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

کشف کلاهبرداری هزار ميلياردی از ۶۰۰ مالباخته

تاریخ انتشارجمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۸۵۲۴۹
فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری هفت کلاهبردار شرکت‌های هرمی با یک هزار میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد و گفت: پنج متهم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
۱
plusresetminus
کشف کلاهبرداری هزار ميلياردی از ۶۰۰ مالباخته
حسن مفخمی‌شهرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با تشکیل شرکت‌های هرمی و وعده سودهای نجومی از معاملات ارز دیجیتال و بازاریابی چند سطحی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی خود قرار دادند.

وی از شناسایی دو برادر و خواهر کلاهبردار به عنوان لیدر شرکت هرمی و دستگیری آنها با هماهنگی قضایی خبر داد و افزود: متهمان پس از دستگیری در بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی با همدستی پنج نفر دیگر اقرار کردند.

مفخمی تصریح کرد: مأموران پس از شناسایی همدستان این افراد که از لیدرهای شرکت هرمی بودند، هر پنج متهم را با هماهنگی قضایی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مازندران شعاع ارتکاب جرم افراد دستگیر شده را سراسر کشور اعلام کرد و گفت: این افراد از  ۶۰۰ نفر در سراسر کشور در فضای مجازی با شیوه تطمیع و فریب کلاهبرداری کردند که تاکنون در این زمینه ۱۷۴ فقره پرونده برای رسیدگی به جرایم آنها به ارزش هزار میلیارد ریال تشکیل شده است.

مفخمی خاطرنشان کرد : جوانان جویای کار و افرادی که به فکر کسب و کار و درآمد در فضای مجازی هستند، مراقب افرادسودجو که از طریق تطمیع و بهانه سودهای هنگفت در پی کلاهبرداری هستند باشند و در صورت آگاهی از وجود چنین افرادی موضوع را در کمترین فرصت به پلیس ۱۱۰ و یا پلیس فتا و آگاهی اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی مازندران در بخش دیگری از تغییر کاربری ۳ هزار ۵۰۰ متر مربع از زمین‌های زراعی در یکی از مناطق شهرستان ساری به ارزش۳۱ میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد: در پی تغییر کاربری غیرقانونی و تصرف ۳ هزار و ۵۰۰ متر از اراضی کشاورزی و زراعی در یکی از مناطق شهرستان ساری،  موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با هماهنگی قضایی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان ساری، تمام دیوارکشی‌ها و بناهای ایجاد شده در زمین مذکور تخریب شد و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

مفخمی خاطر نشان کرد: مالک این زمین که پس از تفکیک غیرقانونی این زمین اقدام به دیوار کشی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در آن کرده بود، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش زمین‌های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ بر ۳۱ میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و  افزود: مبارزه جدی پلیس با جرایم اقتصادی مطالبه مردمی است و شهروندان در ایام تعطیلات نوروز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه زمین‌خواری، تصرف اراضی ملی و یا کشاورزی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷