امام جمعه فریدونکنار عنوان کرد:

۲۰ اثر مثبت امیدواری در زندگی از نگاه قرآن

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۸۵۱۱۲
امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه ماه رمضان ماه قرآن است و قرآن به مفهوم امید بسیار تاکید دارد به ۲۰ اثر امید از نگاه قرآن اشاره کرد.
۰
plusresetminus
۲۰ اثر مثبت امیدواری در زندگی از نگاه قرآن
حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در گفتگو با خبرنگار بلاغ با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهارکرد: ماه رمضان دارای لذت‌های فراوانی است که به انسان حلاوت و شیرینی می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مومن دارای سه نوع خوشحالی و شادی است، خاطرنشان کرد: بنابر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مومن در زمان دیدار با برادر دینی خود، افطاری دادن به روزه‌داران و عبادت در پایان شب شاد می‌شود که نشان دهنده اوج شیرینی ماه رمضان است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: از لذت‌های دیگر ماه رمضان عبادت‌های دسته‌جمعی مانند نماز جماعت و دعاهای دسته‌جمعی که از لذت‌های زیبای ماه رمضان است.

تقی‌پور با بیان اینکه ماه رمضان ماه قرآن است و قرآن به مفهوم امید بسیار تاکید دارد، یادآورشد: در قرآن عزیز به انسان‌ها تاکید شده که امید داشته باشید چراکه بدون امید نمی‌توانید زندگی کنید.

وی ادامه داد: دنیای کنونی دنیای مزاحمت‌ها است و به دلیل اینکه فراز و نشیب‌های زیادی دارد باید مدیریت شود و با امیدواری می‌توان این موانع را پشت سر گذاشت.

امام جمعه فریدونکنار گفت: یکی از مواردی که قرآن به آن تاکید دارد که انسان باید امیدوار باشد، امید به رحمت خداوند و امدادهای غیبی است.

تقی‌پور با اشاره به آیات قرآنی درباره امید، عنوان کرد: در آیات ۹ سوره زمر، ۲۰۴ سوره بقره، پنج سوره روم، ۵۵ حجر، هشت سوره حشر و ۹۹ سوره نساء آمده که انسان هم باید از خدا بترسد و هم به خدا امید داشته باشد و خدا است که هم مقتدر، هم مهربان و هم بخشنده است.

وی اظهارکرد: امید به رضایت و عفو خداوند بسیار اهمیت دارد چراکه اگر انسان همیشه احساس نارضایتی خداوند را نسبت به خودش داشته باشد به مراحل سختی مانند انزوا، قطع امید و خدای نکرده خودکشی می‌رسد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه در قران آمده که اگر انسان امید داشته باشد شاهد ۲۰ اثر مثبت در زندگی خود خواهد شد، خاطرنشان کرد: آسان شدن امور، آمرزش، اجابت دعا، زمینه قرارگرفتن از محسنان، استقامت، اسوه‌پذیری، اصلاح، انگیزه، ایمان، بازگشت نعمت‌ها، تلاش، جلب رحمت، انگیزه برای دعا، صبر، عبرت، مانع فساد، مانع طغیان، مانع دنیاطلبی، مانع طمع، مانع استکبارذبه معنای کبر و غرور از جمله آثار امید از نگاه قرآن است.

تقی‌پور با بیان اینکه قبح ناامیدی در قرآن بسیار اشاره شده و خداوند این مفهوم را با نکوهش یاد کرده است، تصریح کرد: کسانی که از رحمت خداوند ناامید باشند علامت گمراهی است.

وی ادامه داد: در آیه ۵۶ سوره حجر می‌فرماید کسی که از رحمت خداوند ناامید باشد از گمراهان است که نشان دهنده اهمیت امید است و یا در آیه ۴۰ سوره آل عمران آمده درحالی که جناب زکریا باتوجه به کهولت سن خود و همسرش امیدی به فرزنددار شدن نداشتند اما خداوند به آن‌ها فرمود به قدرت من امید داشته باشید و سپس به آن‌ها فرزندی عطا کرد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه در قرآن برای ناامیدی چند اثر بیان شده است، گفت: سرکشی، طغیان، درخواست نامعقول، اعتراض به پیامبر خدا و سست شدن در برابر دشمن دین از جمله مواردی است که از ناامیدی نشات می‌گیرد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴